بلالی خراجی، طاهره. (1400). چگونه توانستم انگیزه دانشآموزان را در کلاس مجازی افزایش دهم؟. سومین همایش ملی پژوهشهای حرفهای در روان شناسی و مشاوره با رویکرد از نگاه معلم، میناب، ایران.
بیابانگرد، اسماعیل. (1384). رابطه میان عزتنفس، انگیزه پیشرفت، و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان سال سوم دبیرستانهای تهران. مطالعات روانشناختی، 1(4)، 144-131.
خوارزمی، اکرم، کارشکی، حسین و عبدخدائی، محمدحسین (1391). نقش نیازهای اساسی خود تعیینگری، کیفیت اطلاعات و قابلیت کاربرد در علاقه به تداوم یادگیری الکترونیکی با میانجیگری انگیزش درونی و رضایت. فصلنامه مطالعات آموزش و یادگیری، 4(2)، 20-1.
رجاییان، ندا.، کشتیآرای. نرگس و نادی، محمدعلی. (1397). تجاربزیسته دانشآموزان دوره تحصیلی ابتدایی از پدیده مصرف آب. فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، 6(3)، 60-47.
زارعخلیلی، مجتبی و فریدونی، فائزه. (1399). آسیبشناسی آموزش مجازی از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی؛ مطالعه موردی کیفی. پیشرفتهای نوین در مدیریت آموزشی، 1(2)، 53-43.
زالزاده، ابراهیم. (1385). بررسی وضعیت و میزان استفادة اعضای هیأت علمی دانشگاه یزد از فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT). تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، 40(45)، 20-9.
سلیمی، جمال. (1394). پدیدارنگاری تعاملات آموزشی معلمان و دانشآموزان. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 10(38)، 36-5.
عباسی، فهیمه. حجازی، الهه و حکیمزاده، رضوان. (1399). تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی از فرصتها و چالشهای تدریس در شبکه آموزشی دانشآموزان (شاد): یک مطالعه پدیدارشناسی. تدریس پژوهی، 8 (3)، 24-1.
علیپور، خاتون و خطاط، محدثه. (1399). راهکارهای افزایش انگیزه دانشآموزان در برنامه شاد. اولین همایش ملی یادگیری سیار، از نظر تا عمل. دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، 738-709.
فولادی، احمد. سعادتمند، زهره. (1395). مروری برتربیت زیباییشناسی دردورهی ابتدایی. سومین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، قم، ایران.
قاسمتبار، سید عیدالله. (1395). تدوین الگوی انگیزشی برای تدریس مبتنی بر وب با تاکید بر نقش معلم. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
هویدا، رضا و داورپناه، سید هدایت الله. (1398). نقش معلم رهبری در بهبود مهارتهای حل مسئله دانشآموزان با میانجیگری تفکر خلاق. رویکردهای نوین آموزشی، 1(29). 107-89.
Abou El-Seoud, M. S., El-Khouly, M., & Taj-Eddin, I. A. (2015). Strategies to enhance learner's motivation in e-learning environment. Paper presented at the 2015 International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL).
Almasi, M. & Chang, Z. (2020). Investigating students’ perceptions of cognitive presence in relation to learner performance in blended learning courses: a mixed-methods approach. Electronic Journal of e-Learning, 18(4), 324-336.
Azevedo, J. P., Hasan, A., Goldemberg, D., Geven, K., & Iqbal, S. A. (2021). Simulating the potential impacts of COVID-19 school closures on schooling and learning outcomes: A set of global estimates. The World Bank Research Observer, 36(1), 1-40.
Beffa-Negrini, P. A., Cohen, N. L., & Miller, B. (2002). Strategies to motivate students in online learning environments. Journal of Nutrition Education and Behavior, 34(6), 334-340.
Bekele, T. A. (2010). Motivation and satisfaction in internet-supported learning environments: A review. Educational Technology & Society, 13(2), 116–127.
Chen, B., Chang, Y. H., Ouyang, F., & Zhou, W. (2018). Fostering student engagement in online discussion through social learning analytics. The Internet and Higher Education, 37(2), 21-30.
Chiu, T. K., Lin, T.-J., & Lonka, K. (2021). Motivating online learning: The challenges of COVID-19 and beyond. In: Springer.
Creswell, J. W., & Miller, D. L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory into practice, 39(3), 124-130.
Dhawan, Sh. (2020). Online Learning: A Panacea in the Time of COVID-19 Crisis. Journal of Educational Technology Systems, 49(1): 5–22.
Gallagher, H. A., and Cottingham, B. (2020). Improving the Quality of Distance and Blended Learning. EdResearch for Recovery, 8, 1-9.
Hammerstein, S., König, C., Dreisörner, T., & Frey, A. (2021). Effects of COVID-19-related school closures on student achievement-a systematic review. Frontiers in psychology, 12, 1-8.
Hornstra, L., Mansfield, C., Van Der Veen, I., Peetsma, T., & Volman, M. (2015). Motivational teacher strategies: the role of beliefs and contextual factors. Learning environments research, 18(3), 363-392.
Hsu, H. C. K., Wang, C. V., & Levesque-Bristol, C. (2019). Reexamining the impact of self-determination theory on learning outcomes in the online learning environment. Education and Information Technologies, 24(3), 2159-2174.
Jones, A., & Issroff, K. (2005). Learning technologies: Affective and social issues in computer-supported collaborative learning. Computers & Education, 44(4), 395-408.
Kaffenberger, M. (2021). Modelling the long-run learning impact of the Covid-19 learning shock: Actions to (more than) mitigate loss. International Journal of Educational Development, 81, 1-8.
Kahu, E. R. (2013). Framing student engagement in higher education. Studies in Higher Education, 38(5), 758-773.
Kerres, M. (2020). Against all odds: education in Germany coping with Covid-19. Postdigital Sci. Edu, 1–5.
Kim, K.-J., & Frick, T. W. (2011). Changes in student motivation during online learning. Journal of Educational Computing Research, 44(1), 1-23.
Kreijns, K., Kirschner, P. A., & Jochems, W. (2003). Identifying the pitfalls for social interaction in computer-supported collaborative learning environments: A review of the research. Computers in Human Behavior, 19(3), 335-353.
Mailizar, M., Almanthari, A., Maulina, S., Bruce, S. (2020). Secondary school mathematics teachers’ views on E-learning implementation barriers during the COVID-19 pandemic: the case of Indonesia. Technol. Educ. 16 (7), 186.
Mak, M. H. (2021). Children’s Motivation to Learn at Home During the COVID-19 Pandemic: Insights From Indian Parents. Frontiers in Education, 6, 1-7.
Malan, E. N., Gustavsen, A. M., Stranger-Johannessen, E., and Nordahl, T. (2021). Norwegian Students’ Experiences of Homeschooling during the COVID-19 Pandemic. Needs Edu. 36 (1), 5–19.
Marton, F. (1981). Phenomenography-describing conceptions of the world arounds. Journal of Instructional science, 10(2), 177-200.
Miltiadou, M., & Savenye, W. C. (2003). Applying social cognitive constructs of motivation to enhance student success in online distance education. AACE Journal, 11(1), 78-95.
Pham, L. & et al. (2019). Does e-learning service quality influences-learning student satisfaction and loyalty. Evidence from Vietnam. International Journal of Educational Technology in Higher Education,16(7),1-26.
Rahm, A.-K., Töllner, M., Hubert, M. O., Klein, K., Wehling, C., Sauer, T., . . . Günther, J. (2021). Effects of realistic e-learning cases on students’ learning motivation during COVID-19. PLoS One, 16(4), e0249425.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000b). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68–78. doi:10.1037/0003-066X.55.1.68.
Schunk, D. H., & Usher, E. L. (2012). Social cognitive theory and motivation. In R. M. Ryan (Ed.), The Oxford handbook of human motivation (pp. 13–27). Oxford, UK: Oxford University Press.
Sormunen, K. (2020). From inclusive practices to personal strategies. Nordic Studies in Science Education, 16(2), 234-234.
Wang, C.J., Ng, C.Y., Brook, R.H. )2020(. Response to COVID-19 in Taiwan: big data analytics, new technology, and proactive testing. JAMA,323(14):1339-1340.
Wentzel, K.R., Battle, A., Russell, S.L., & Looney, L.B. (2010). Social supports from teachers and peers as predictors of academic and social motivation. Contemporary Educational Psychology, 35(3), 193-202.
Wyse, A. E., Stickney, E. M., Butz, D., Beckler, A., & Close, C. N. (2020). The potential impact of COVID‐19 on student learning and how schools can respond. Educational Measurement: Issues and Practice, 39(3), 60-64.
Zheng, X., Zhang, D., Lau, E. N. S., Xu, Z., Zhang, Z., Mo, P. K. H., . . . Wong, S. Y. (2022). Primary School Students' Online Learning During Coronavirus Disease 2019: Factors Associated With Satisfaction, Perceived Effectiveness, and Preference. Frontiers in psychology, 13, 1-11.