آریاییپناه، زهره و صدوقی، مجید. (1398). پیش بینی درگیری تحصیلی دانشآموزان بر اساس ابعاد ادراک از محیط کلاس. نشریه علمی رویش روان شناسی، 8(10)، 180-171.
بابازاده، حسین؛ حسینینسب، داود و لیورجانی، شعله. (1398). مدل علی پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر اساس جهتگیری هدف، ادراک از کلاس: نقش واسطهای هیجان تحصیلی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 9(25)، 89-59. doi: 10.22034/emes.2019.35102
بهرامی، فاطمه و بدری، مرتضی. (1396). رابطه ادراک از محیط یادگیری و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطهای شناخت، فراشناخت، انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی در دانشجویان. راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(9)، 212-189. doi: 10.22084/j.psychogy.2018.13668.1590
جناآبادی، حسین و بحری، مهناز. (1401). نقش سرمایههای رشدی بر امید تحصیلی و مشغولیت تحصیلی دانشآموزان. روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 11(4)، 56-43. doi: 10.22098/jsp.2023.2058
حکیم زداه، رضوان؛ نقشینه,،نادر و بینیاز، هدا . (1394). بررسی رابطۀ سواد اطلاعاتی با خودکارآمدی رایانه و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 49(2)، 168-153. doi: 10.22059/jlib.2015.56981
رستگار، احمد . (1391). الگوی ساختاری روابط ادراک از ساختار کلاس، اهداف پیشرفت، هیجانات پیشرفت و درگیری تحصیلی: مطالعه تطبیقی نظام آموزشی سنتی و مجاز. رساله دکتری، دانشگاه پیام نور.
رمضانی، ملیحه و خامسان، احمد. (1396). شاخصهای روانسنجی پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو 2013: با معرفی درگیری عاملی. فصلنامه اندازه گیری تربیتی، 8(29)، 204-185. doi: 10.22054/jem.2018.22660.1555
شیخالاسلامی، علی؛ رضاییشریف، علی و ترابی پشتمخی، سیده نغمه. (1400). نقش ادراک از محیط کلاس، خوشبینی تحصیلی و هیجانهای تحصیلی در پیشبینی پیوند با مدرسۀ دانشآموزان دختر. پژوهش در نظامهای آموزشی، 15(52)، 57-46.
صاحبیکوزهکنان، جواد؛ پناهعلی، امیر و حسینینسب، داود. (1400). روابط ساختاری هیجانهای تحصیلی و مسئولیت پذیری با اشتیاق تحصیلی بواسطۀ مفهوم خویشتن در فرزندان ایثارگران. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 16(62)، 61-46.
صالحی، منیره و صحرایی سرمزده، فاطمه. (1397). تأثیر ادراکات محیطی کلاسی بر انگیزش یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در دانشآموزان دختر دورة متوسطه. نوآوریهای آموزشی، 17(4)، 20-7.
طالبی، زهرا؛ حسینینژاد، زهرا؛ نصیری، حسین؛ ثناگو، اکرم و مهستیجویباری، لیلا. (1402). بررسی مشغولیت تحصیلی و ارتباط آن با برخی عوامل در دانشجویان پرستاری. مجله توسعه پرستاری در سلامت (دانشکده پرستاری الیگودرز)، 14(1)، 19-11.
طالبی، سعید؛ هنربخش، زهرا و کاوریزاده، مریم. (1402). نقش خودکارآمدی رایانه در درگیری تحصیلی. اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه، بابل،https://civilica.com/doc/1698469
عباسصاحبی، ربابه و مدانلو، یاسمن. (1402). تاثیر برنامه شاد بر انگیزش تحصیلی و مشغولیت تحصیلی دانشآموزان مقطع اول متوسطه شهر ساری در درس ادبیات فارسی در دوران کرونا. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 14(1)، 67-53.
کمری، سامان؛ فولادچنگ، محبوبه؛ خرمایی، فرهاد؛ شیخالاسلامی، راضیه و جوکار، بهرام. (1397). تبیین علی مشغولیت تحصیلی بر اساس شناخت اجتماعی: نقش واسطه ای هیجان های مثبت تحصیلی و اجتماعی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 14(55)، 284-269.
کارشکی، حسین و محسنی، نیکچهره. (1391). انگیزش در یادگیری و آموزش تهران: آوای نور.
کدیور، پروین؛ فرزاد، ولیالله؛ کاوسیان، جواد و نیکدل، فریبرز. (1388). رواسازی پرسشنامه هیجان های تحصیلی پکران. نوآوریهای آموزشی، 8(4)، 38-7.
محمدی پور، محمد. (1395). شاخصهای روانسنجی پرسشنامه ادراک فعالیتهای کلاسی. فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد، 11(46)، 100-81.
ملتفت، قوام؛ تقوایینیا، علی و ایول، ابوذر. (1398). بررسی رابطۀ ادراک از کلاس و درگیری تحصیلی به واسطۀ انگیزش تحصیلی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 11(2)، 134-115. . doi: 10.22099/jsli.2020.5569
موسویپور، خدیجه و باقرپور، معصومه. (1399). تأثیر رویکرد سنجش برای یادگیری بر ادراک از کلاس و اشتیاق تحصیلی در دانشآموزان. آموزش و ارزشیابی، 50(13)، 155-133.
Afari, E., Eksail, F. A. A., Khine, M. S., & Alaam, S. A. (2023). Computer self-efficacy and ICT integration in education: Structural relationship and mediating effects. Education and Information Technologies, 28(9), 12021-12037.
Baltà-Salvador, R., Olmedo-Torre, N., Peña, M., & Renta-Davids, A. I. (2021). Academic and emotional effects of online learning during the COVID-19 pandemic on engineering students. Education and information technologies, 26(6), 7407-7434.
Bank, W. (2020). How countries are using edtech (including online learning, radio, television, texting) to support access to remote learning during the COVID-19 pandemic. Education and Technology.
Bates, R., & Khasawneh, S. (2007). Self-efficacy and college students' perceptions and use of online learning systems. Computers in Human Behavior, 23, 175-191.
Bois., H. & Stephen., P. (2014). Organizational Behavior (Concepts, Theories, and Applications). Translation byAli Parsaeean and Seyyed Mohammad Arabi.1st ed. Office of Cultural Research;
Bolliger, D. U., & Halupa, C. (2018). Online student perceptions of engagement, transactional distance, and outcomes. Distance Education, 39(3), 299-316.
Brown, A., Lawrence, J., Foote, S., Cohen, J., Redmond, P., Stone, C., ... & Henderson, R. (2023). Educators’ experiences of pivoting online: unearthing key learnings and insights for engaging students online. Higher Education Research & Development, 42(7), 1593-1607.
Carmona-Halty, M., Salanova, M., Llorens, S., & Schaufeli, W. B. (2021). Linking positive emotions and academic performance: The mediated role of academic psychological capital and academic engagement. Current psychology, 40(6), 2938-2947.
Chang, C. S., Liu, E. Z. F., Sung, H. Y., Lin, C. H., Chen, N. S., & Cheng, S. S. (2014). Effects of online college student’s Internet self-efficacy on learning motivation and performance. Innovations in education and teaching international, 51(4), 366-377.
Chard, S., & Fisher, D. (2005). Evaluating the learning environment: Students perceptions of the virtual classroom. Sustainable Communities and Sustainable Environments: Envisioning a Role for Science, Mathematics and Technology Education.
Cole, A. W., Lennon, L., & Weber, N. L. (2021). Student perceptions of online active learning practices and online learning climate predict online course engagement. Interactive Learning Environments, 29(5), 866-880.
Crawford, J., Butler-Henderson, K., Rudolph, J., & Glowatz, M. (2020). COVID-19: 20 Countries' Higher Education Intra-Period Digital Pedagogy Responses. Journal of Applied Teaching and Learning (JALT), 3(1). 9-28. https://doi.org/10.37074/jalt.2020.3.1.7
Gao, F., & Izadpanah, S. (2023). The relationship between computer games and computer self-efficacy with academic engagement: the mediating role of students’ creativity. Education and Information Technologies, 28(11), 14229-14248.
Glaser-zikuda, M., Stuchikova, I; & Janik, T. (2013). Emotional aspects of learning and teaching: reviewing the field − discussing the issues, Orbis Scholae, 7 (2) 7−22. Developmental psychology, 42(6), 1179-1192.
Glaser-zikuda, M., Stuchikova, I; & Janik, T. (2013). Emotional aspects of learning and teaching: reviewing the field − discussing the issues, Orbis Scholae, 7 (2) 7−22. Developmental psychology, 42(6), 1179-1192.
Huang, R.H., Liu, D.J., Guo, J., Yang, J.F., Zhao, J.H., Wei, X.F., Knyazeva, S., Li, M., Zhuang, R.X., Looi, C.K., & Chang, T.W. (2020). Guidance on Flexible Learning during Campus Closures: Ensuring course quality of higher education in COVID-19 outbreak Rights and Permissions Please cite the work as follows. Beijing: Smart Learning Institute of Beijing Normal University.
Johnson, R., Thatcher, J., & Gerow, J. (2017). A Meta-Analytic Review of Computer Self-Efficacy and Agenda for Future Research. In Academy of Management Proceedings (Vol. 2017, No. 1, p. 13982). Briarcliff Manor, NY 10510: Academy of Management.
Kaufmann, R., & Vallade, J. I. (2022). Exploring connections in the online learning environment: student perceptions of rapport, climate, and loneliness. Interactive Learning Environments, 30(10), 1794-1808.
Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2002). Achievement goal theory and affect: An asymmetrical bidirectional model. Educational psychologist, 37(2), 69-78.
Ma, K., Chutiyami, M., Zhang, Y., & Nicoll, S. (2021). Online teaching self-efficacy during COVID-19: Changes, its associated factors and moderators. Education and information technologies, 26(6), 6675-6697.
Meng, Q., & Zhang, Q. (2023). The influence of academic self-efficacy on university students’ academic performance: The mediating effect of academic engagement. Sustainability, 15(7), 5767.
Oppermann, E., & Lazarides, R. (2021). Elementary school teachers' self-efficacy, student-perceived support and students’ mathematics interest. Teaching and Teacher Education, 103, 103351.
Oriol, X., Amutio, A., & Mendoza, M. (2016). Emotional creativity as predictor of intrinsic motivation and academic engagement in university students: The mediating role of positive emotions. Frontiers in psychology, 7, 215670.
Ouweneel, E; Le Blanc, P.M; & schaufeli, W.B. (2014). On being grateful and kind: Results of two randomized controlled trials on study- related emotions and academic engagement. Journal of Psychology, 148, (1), 37-60
Owusu-Fordjour, C., Koomson, C. K., & Hanson, D. (2020). The impact of covid-19 on learning the perspective of the Ghanaian student.
European Journal of Education Studies, 7(3), 88-100.
https://doi:10.5281/zenodo.3753586
Pan, Z., Wang, Y., & Derakhshan, A. (2023). Unpacking Chinese EFL students’ academic engagement and psychological well-being: The roles of language teachers’ affective scaffolding. Journal of Psycholinguistic Research, 52(5), 1799-1819.
Patrick, H., Ryan, A., & Kaplan, A. (2007). Early adolescents' perceptions of classroom environment, motivation, and beliefs. Journal of Educational Psychology, 99, 83-98.
Pekrun, R., Goetz, T., Daniels, L. M., Stupnisky, R. H., & Perry, R. P. (2010). Boredom in achievement settings: exploring control–value antecedents and performance outcomes of a neglected emotion. Journal of educational psychology, 102(3), 531.
Postigo-Zumarán, J. É., Arias-Chávez, D., & Ramos-Quispe, T. (2021). Perception of virtual classroom interaction and level of soft skills in college students. Educação & Formação, 6(3).
Poulou, M. S., Reddy, L. A., & Dudek, C. M. (2019). Relation of teacher self-efficacy and classroom practices: A preliminary investigation. School Psychology International, 40(1), 25-48.
Psacharopoulos, G., Collis, V., Patrinos, H. A., & Vegas, E. (2020). Lost Wages: The COVID-19 Cost of School Closures. (SSRN Scholarly Paper ID 3601422).
Sandilos, L. E., Rimm‐Kaufman, S. E., & Cohen, J. J. (2017). Warmth and demand: The relation between students' perceptions of the classroom environment and achievement growth. Child development, 88(4), 1321-1337.
Schutz, P. A., Davis, H. A., & Schwanenflugel, P. J. (2002). Organization of concepts relevant to emotions and their regulation during test taking. The Journal of Experimental Education, 70(4), 316-342.
Thijs, J., & Verkuyten, M. (2008). Peer victimization and academic achievement in a multiethnic sample: The role of perceived academic self-efficacy. Journal of educational psychology, 100(4), 754.
Torkzadeh, G., Chang, J. C. J., & Demirhan, D. (2006). A contingency model of computer and Internet self-efficacy. Information & Management, 43(4), 541-550.
Vikas, S., & Mathur, A. (2022). An empirical study of student perception towards pedagogy, teaching style and effectiveness of online classes. Education and Information Technologies, 1-22.
Zembylas, M., & Fendler, L. (2007). Reframing emotion in education through the lenses of parresia and care of the self. Studies in Philosophy and Education, 26(4), 319-333.