احمدوند، محمدعلی. (1396). روانشناسی بازی. تهران: دانشگاه پیام نور.
حسنی، مهدی؛ قادری گسک، محمدرضا؛ باقری گسک، مهدی. (1394). آموزش راهبردهای حل مسئله در کلاس چندپایه. همایش ملی آموزش ابتدایی، 1(12)، 224-216.
سارانی، سعیده.(1400). بررسی میزان اثربخشی روشها و الگوهای نوین تدریس در کلاسهای چندپایه. مجله مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 4(25)، 17-5.
صفر زاده، حبیب؛ محمد زاده، مهین؛ صادقی، طیبه. (1396). یاددهی و یادگیری در مدارس کوچک روستایی در چهار کشور اروپایی: معرفی و ترکیب رویکردهای چندپایه-چندسنی. کنفرانس پژوهشهای نوین ایران و جهان در روانشناسی و علوم تربیتی حقوق و علوم اجتماعی.
صوفیآبادی، صفورا. (1396). مهارت حل مسئله در پیشرفت تحصیلی. تهران: آرادمان.
فتاحان، محمدجواد. (1400). کلاسهای چندپایه و اصول مدیریت آن. تهران: جالیز.
معنوی راد، میترا؛ رفیع زاده اخویان، ریحانه. (1397). درآمدی بر بازیهای واقعیت جایگزین (با تأکید بر یادگیری و غوطهوری بازیکنان). دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال؛ گرایش فناوری و کاربردها، 13-1.
مقدم، مصطفی؛ ترکمان، منوچهر. (1390). بازیهای آموزشی برای مربیان و اولیای کودکان. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
وزارت آموزشوپرورش. (1391). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. تهران: دفتر تألیف و برنامهریزی کتب درسی.
Andersson, W., El-Nahass, K., Forsyth, O., Lantto, K., Lemner, L., & Stråhle, S. (2023). The Missing Student: Construction of an Alternate Reality Game , A pitch to attract applicants to the Game Design & Technology Master’s programme.
Chechi, A. (2020). Alternate reality game (arg) y steam: aprendizaje multidisciplinario en la enseñanza de química. Revista Areté, Revista Amazônica de Ensino de Ciências.
Chess, S., & Booth, P. (2014). Lessons down a rabbit hole: Alternate Reality Gaming (ARG) in the classroom. New Media & Society, 16(6), 1002-1017.
Connolly, T. M., Stansfield, M., & Hainey, T. (2011). An alternate Reality Game (ARG) for language learning: ARGuing for multilingual motivation. Computers & Education, 57(1), 1389-1415.
Coskun, Kerem. (2011). A study on developing an attitude scale towards Multi-Grade classrooms for Elementary school teachers. Procedia Social and Behavioral Sciences. 15(2011), 2733-2737.
Dalmia, A. (2021). Designing an Adventure: University of Southern California’s Experiment in Using Alternate Reality Games to Educate Students and Inspire Change. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences, 15(2), 167-173.
De Barros, M. A., Andrade, V., Moura, A., Borgmann, L., & Claudino, O. (2021). Despandemia: Serious Game in Alternate Reality for Reading and Rewriting Our Intercultural World during the Covid-19 Pandemic. In CSEDU (1) (pp. 425-436).
Elsom, S., Stieler-Hunt, C., & Marshman, M. (2024). Supporting learning in higher education with a curriculum-embedded alternate reality game. Interactive Learning Environments, 32(6), 3108-3119.
Fujimoto, R., & Solutions, S. L. (2010). Designing an educational alternate reality game. URL: http://goo. gl/7U6jix (дата звернення 10.04. 2019).
Hamari, J., Malik, A., Koski, J., & Johri, A. (2019). Uses and gratifications of pokémon go: why do people play mobile location-based augmented Reality Games?. International Journal of Human–Computer Interaction, 35(9), 804-819.
Hansen, D., Bonsignore, E., Ruppel, M., Visconti, A., & Kraus, K. (2013). Designing reusable Alternate Reality Games(ARG). In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, pp. 1529-1538.
Heppner .P.P. Baum Gardner; A...Larson. L... & Petty; R (1988). The utility of problem solving training that emph assizes self- management principles Counseling Psychology Quarterly. 1.129-143.
Holand, I. S., Mozelius, P., & Skevik, T. O. (2022). Implementation of Emergency Management Exercises as Alternate Reality Games(ARG): Students’ Perceptions. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 17(6), 181-193.
Hu, X., Zhang, H., & Rhea, Z. M. (2016). Alternate Reality Game (ARG) in education: a literature review. AARE, 1-16.
Ismail, A., Bhakti, D.D., Sari, L., Dwi Kemalia, L., & Saprudin, S. (2024). Development of an augmented reality integrated Problem-Solving Laboratory Model (PSLab-AR) for electricity concepts to enhance the students' understanding of concepts. Momentum: Physics Education Journal. 8(1), 1-10
Lupano, M. (2021). The Effectiveness of an Interactive Ludic Path Through Alternate Reality Game For The Learning of SQL at The University , Doctoral dissertation, Politecnico di Torino.
McGonigal, J. (2011). Reality is broken: Why games make us better and how they can change the world. Penguin.
Morreale, D. (2021). Questo non è un gioco: Alternate Reality Game (ARG) e spazi di negoziazione sociale. DigitCult-Scientific Journal on Digital Cultures, 5(2), 7-12.
Pradhan, S. (2022). Multi-grade Teaching impact in Extended Classroom. International Journal of Humanities and Education Development (IJHED), 4(1), 23-26.
Lin, H. C. K., Lu, L. W., & Lu, R. S. (2024). Integrating Digital Technologies and Alternate Reality Games for Sustainable Education: Enhancing Cultural Heritage Awareness and Learning Engagement. Sustainability, 16(21), 9451.
Rowan, J. (2014). The reality game: A guide to humanistic counselling and psychotherapy. Routledge.
Stylianidou, N., Sofianidis, A., Manoli, E., & Meletiou-Mavrotheris, M. (2020). “Helping Nemo!”—Using Augmented Reality and Alternate Reality Games (ARG) in the Context of Universal Design for Learning. Education Sciences, 10(4), 95.
Wongklang, P., & Wipatsopakron, J. (2024). Development of Problem-Based Mobile Augmented Reality Application to Enhance Creative Problem-Solving Skills for Undergraduate Students. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM).18(7).
Váňová, A. (2022). Alternate reality games z pohledu hráčů. Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd.