آﺻﻔﯽ اﻣﻠﺸﯽ، رﺣﯿﻢ و ﻣﺮﺿﯿﻪ ﺑﻬﺮاﻣﯽ ﺣﺼﺎری (1383). ﺑﺮرﺳﯽ وﺿﻌﯿﺖ ﭘﮋوﻫﺸﺴﺮاﻫﺎی داﻧﺶ آﻣﻮزی در ﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ 83- 82.، واﺣﺪ ارزﺷﯿﺎﺑﯽ از ﻃﺮح ﻫﺎ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ.
حسن زاده، رمضان؛ نجفی، حبیب الله، و آزادی، عبدالله (1385). عوامل بازدارنده مشارکت معلمان در طرح معلم پژوهنده : چالش جدید در حوزه مدیریت پژوهش و اقدام پژوهی. فصلنامه نوآوری های مدیریت آموزشی، 1(3): 46-35.
حیدرزاده، علی (1397). بررسی میزان کاربست رویکرد سازنده گرایی در فرآیند یاددهی-یادگیری در بین معلمان ابتدایی شهر مرند در سالتحصیلی97-96. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه تبریز.
ساکی، رضا (۱۳۹۲). دانش معلمان درباره پژوهش و نیاز آنان به آموزش پژوهش. پژوهشهای آموزش و یادگیری، ۲ (۳): ۱۱۹-۱۳۲.
طافی، زینب (1393). بررسی عملکرد پژوهش سرای دانش آموزی از دیدگاه عوامل پژوهش سرا، مدیران و دبیران دوره متوسطه شهرستان های استان تهران دانشکده علوم انسانی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید رجائی.
ﻣﺤﻤﻮدﯾﺎن، اﮐﺮم (1390). ﺑﺮرﺳﯽ راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ اﻓﺰاﯾﺶ ﮐﺎراﯾﯽ ﭘﮋوﻫﺸﺴﺮاﻫﺎ در زﻣﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت داﻧﺶ آﻣﻮزی، وزارت آﻣﻮزش و ﭘﺮورش.
مهرمحمدی، محمود و محمودی، فیروز (1392). وارونگی: رویکردی نوین به طراحی برنامههای درسی معطوف به تربیت حرفهای (با تاکید بر علوم تربیتی). دو فصلنامه مطالعات برنامهدرسی آموزش عالی،3 (6): 177-141.
میلر، جان (1395). نظریه های برنامه درسی. ترجمه محمود مهرمحمدی. تهران: انتشارات سمت.
نامداری پژمان، مهدی؛ قنبری، سیروس؛ ومحمودی، حشمت الله(۱۳۹۲). شناسایی موانع اجرای برنامه معلم پژوهنده از دید معلمان پژوهنده و کارشناسان: مورد مطالعه استان همدان. پژوهشهای آموزش و یادگیری، ۲ (۳) :۱۹۵-۲۱۶.
Akyürek, E., & Afacan, Ö. (2018). Problems Encountered during the Scientific Research Process in Graduate Education: The Institute of Educational Sciences. Higher Education Studies, 8(2), 47-57.
Barnett, R., & Coate, K. (2005). Engaging the curriculum. McGraw-Hill Education (UK).
Beazley, H., Bessell, S., Ennew, J., & Waterson, R. (2009). The right to be properly researched: Research with children in a messy, real world. Children’s Geographies 7(4): 365–378.
Cuevas-Parra, P. (2018). Exploring child-led research: case studies from Bangladesh, Lebanon and Jordan.
Cuevas-Parra, P. (2018).
Exploring Child-Led Research: Case Studies from Bangladesh, Lebanon and Jordan. Ph.D. thesis, University of Edinburgh, Edinburgh, UK. Available online:
https://www.era.lib.ed.ac.uk/handle/1842/33057 (accessed on 9 January 2022).
Gupta, M. (2012). Problems faced by students during post-graduation programme. Retrieved January 13, 2018,fromhttp://pioneerjournal.in/conferences/mapping-for-excellence/13th-national-confernce/3736-problems-faced-by-students-during-post-graduation-programme.html.
Healey, M., Jordan, F., Pell, B., & Short, C. (2010). The research–teaching nexus: a case study of students' awareness, experiences and perceptions of research. Innovations in Education and Teaching International, 47(2), 235-246.
Jonassen, D. H. (1999). Designing constructivist learning environments. Instructional design theories and models: A new paradigm of instructional theory, 2, 215-239.
Kellett, M. (2009). Children as researchers: Issues, impact and contribution to knowledge.
Counting Children in 2nd International Conference of Child Indicators, 2009, 3–5
November, Sydney, Australia.
Kellett, M. (2009). Children as researchers: what can we learn from them about the impact of poverty on literacy opportunities? International Journal of Inclusive Education, 13(4), 395–408.
Kellett, M. (2010). Rethinking children and research: Attitudes in contemporary society. London: Continuum.
Kim, C. Y. (2016). Why research ‘by 'children? Rethinking the assumptions underlying the facilitation of children as researchers. Children & Society, 30(3), 230-240.
Pink, D.H. (2008). A whole new mind: why right-brainers will rule the future. Briliance Audio, c2005.
Qasem, F., & Zayid, E. (2019). The challenges and problems faced by students in the early stage of writing research projects in L2. European Journal of Special Education Research, 4(1), 32-47.
Siemens, G. (2005). Connectivism: A learning theory for the digital age. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 2(1). http://www.itdl.org/ Journal/Jan_05/article01.htm.