-اصلانی، ابراهیم، (1390). مدرسه بدون رقابت. تهران: دوران.
-بودلایی، حسن، قلی زاده، نرگس (1397). روش تحقیق روایت پژوهی. تهران: اندیشه احسان.
-برنا خواجه، مظاهر؛ محمودی، ادیب و حبیبی، حمدالله (2022). بررسی فرایند مقاومت معلمان دوره ابتدایی در برابر برنامه درسی رسمی. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 10(19), 373-408.
-پارسا، عبداله. (1384). بررسی نگرش و تمایلات رفتاری معلمان نسبت به پیشبرد برنامههای درسی جدید (عدم تمرکز - مشارکت گسترده - حمایت یکپارچه). همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرآیند برنامهریزی درسی. SID. https://sid.ir/paper/812020/fa
-داناییفرد، حسن و کاظمی، حسین (1394). پژوهش کیفی و طرح پژوهش. تهران: انتشارات صفار.
-ژوزف، پاملا؛ مهرمحمدی، محمود و همکاران (1399). فرهنگهای برنامه درسی. تهران: انتشارات سمت.
- سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1397). مدرسه ما تقدیم میکند؛ راهنمای عمل برنامه ویژة مدرسه (بوم). شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
-گوهری، زهره؛ جمشیدی، لاله و امین بیدختی، علیاکبر (1394). شناسایی موانع مشارکت والدین در امور مدارس مقطع ابتدایی شهر سمنان. مطالعات برنامهریزی آموزشی 4(7), 162-134.
-شفیعی، صابر و نورمحمدی، سید سعید (1402). تجارب معلمان با سابقه از دلایل مقاومت در برابر تغییرات برنامه درسی: مطالعه پدیدارشناسی.
- غلامرضا یادگارزاده، کورش فتحی واجارگاه، محمود مهر محمدی، و محبوبه عارفی (1۳۹۲). تحلیل نقشهای شغلی و فعالیتهای حرفهای متخصصان برنامه درسی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. سال هشتم. شماره 30. پاییز 1392.
- کرمی، زهره، سراجی، فرهاد (1396). برنامه درسی روایت پژوهی و توسعه حرفهای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان: طراحی الگوی برنامه درسی. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، سال پنجم، شماره 9.
کلندینین، جین (1403). پژوهش روایی در علوم تربیتی، ترجمه محمود مهرمحمدی. تهران: اطراف.
-گویا، زهرا و رفیع پور گتابی، ابوالفضل (1384). برنامه درسی مدرسه محور در ایران؛ افسانه یا واقعیت. همایش انجمن مطالعات برنامه درسی کرمان.
-فاریابی، مهدی، کمالی، نقی، و داودی، رسول. (1399).
اثربخشی سند تحول در سطح مدرسه از منظر بومی در مدل مدرسه محوری. اندیشههای نوین تربیتی، 16(4)، 153-186. SID.
https://sid.ir/paper/507170/fa
-فاضلی، نعمتالله (1403). الفبای زندگی: خواندن و نوشتن بهمثابه زیستن. تهران: انتشارات هم رخ نگاشت.
-فتحی واجارگاه، کورش (1394). اصول و مفاهیم برنامهریزی درسی. تهران: انتشارات علم استادان.
-مظاهری، حسن، موسی پور، نعمت اله، و ناطقی، فائزه. (1396). نقش خانواده در برنامه درسی شایستگی- محور دوره ابتدایی از منظر اسناد تحول بنیادین آموزشوپرورش. خانواده و پژوهش، 14(34)، 7-32 SID. https://sid.ir/paper/250345/fa.
-مرادی، اسدالله؛ ناصری، محمد (1399). در تمنای یادگیری: ضیافت آموختن (گفتوگوهای اسدالله مرادی با محمدرضا سرکارآرانی) (جلد 2). تهران: انتشارات شرکت افست.
-مهرمحمدی، محمود، نامدار ابراهیمی (1399). تربیت برای پرسیدن. تهران: انتشارات نشر نی.
-مهرمحمدی، محمود (1388). برنامه درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. تهران: انتشارات سمت.
-میرعرب رضی، رضا. (1394). تبیین دلایل شکست اصلاحات آموزشی و میزان مقاومت معلمان. مطالعات برنامه درسی, 10(38), 159-178
-نصراصفهانی، احمدرضا. (1381).
برنامه ریزی درسی مدرسه محور: مبانی, چالشها و چشماندازها. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، 14(2)، 207-
226. SID. https://sid.ir/paper/421906/fa
-Ankam, N. S., Bosques, G., Sauter, C., Stiens, S., Therattil, M., Williams, F. H., ... & Mayer, R. S. (2019). Competency-based curriculum development to meet the needs of people with disabilities: a call
-Connelly, F. M., & Clandinin, D. J. (1988). Teachers as curriculum planners. Narratives of experience. Teachers College Press, 1234 Amsterdam Ave., New York, NY 10027.
-Dabholkar, Y. G., Wadhwa, A., & Deshmukh, A. (2021). A study of knowledge, attitude and practices about otitis media in parents in Navi-Mumbai. Journal of Otology, 16(2), 89-94.
-Darling-Hammond, L. (1998). Teacher learning that supports student learning. Educational leadership, 55(5), 6-11.
-Gross, S. M. (2011). Smart capital: The social networks of university presidents. University of California, San Diego and California State University, San Marcos.
-Hargreaves, A. P., & Shirley, D. L. (Eds.). (2009). the fourth way: The inspiring future for educational change. Corwin Press
-Hirsh, Å., & Bergmo-Prvulovic, I. (2019). Teachers leading teachers–understanding middle-leaders’ role and thoughts about career in the context of a changed division of labour. School Leadership & Management, 39(3-4), 352-371.
-Joseph, P. (2023). In Cultures of CurriculumSchubert, W., & He, M.. The Oxford Encyclopedia of Curriculum Studies. : Oxford University Press
-Martín Alonso, D., Blanco, N., & Sierra, J. E. Alonso, D, Garcia, N (20192018). Narrative inquiry on tensions lived by a high school teacher in the process of curriculum making, J. Eduardo Sierra Nieto
-McLeod, S. (2019). Constructivism as a theory for teaching and learning. Simply psychology, 17.
-Mythili, N. (2019). Governance and leadership for achieving higher quality in school education: a study of Sikkim. Indian Journal of Public Administration, 65(2), 298-324.
-Priestley, M. & Philippou, S. (2018). Editorial: Curriculum making as social practice: complex webs of enactment. The Curriculum Journal, 29, 151-158
-Reeves, D. B. (2009). Leading change in your school: How to conquer myths, build commitment, and get results. Ascd.
-Roque, J. L. (2023). Revisiting the Level of School-Based Management in Public Elementary Schools of Santiago City, Isabela, Philippines.
-Salvador, Á., Crespo, C., Roberto, M. S., & Barros, L. (2020). Do parents of children with cancer want to participate in treatment decision-making? Supportive Care in Cancer, 28, 1059-1067.
-Thijs, A., & Van Den Akker, J. (2009). Curriculum in development. Netherlands Institute for Curriculum Development (SLO).
-Wang, L. Y., Chen Victor, D. T., & Neo, W. L. (2023).The ecology of dialogic interactions towards sustainability of school‐based curriculum development. The Curriculum Journal, 34(2), 284-297.