ابراهیمکافوری، کیمیا، ملکی، حسن و خسروبابادی، علیاکبر. (1394). بررسی نقش عناصر برنامهی درسی کلاین در افت تحصیلی درس ریاضی سال اول دورهی متوسطه از دیدگاه شرکای برنامهی درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال دوازدهم، دورهی دوم، شماره7، (پیاپی44)، صص62-50.
ادیب نیا، اسد؛ مهاجر، یحیی و شیخپور، سکینه. ( 1392 ). مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسئله با روش تدریس کاوشگری بر مهارت های حل مسئله اجتماعی دانش آموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی، مجله پژوهش در برنامه ریزی درسی، 10(36)، 78-63.
ایزدی، مهدی، ریحانی، ابراهیم و احمدی، غلامعلی. (1394). آموزش جمع و تفریق: مطالعهی مقایسهای دربارهی اهداف برنامه و محتوای کتب درسی ریاضی پایهی اول ابتدایی کشورهای ایران، ژاپن و آمریکا. پژوهش در برنامهریزی درسی، سال 12، دورهی دوم، شماره (19) پیاپی (46)، صص74-55.
بازرگان، عباس. (1391). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته، رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: نشر دیدار.
جوادی، محمدجعفر. (1376). بررسی نظرات اولیاء دانش آموزان، دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی درباره کتابهای درسی این دوره. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
حسینی، سید غلام رضا.(1394). دلایل افت تحصیلی ریاضی و بی رغبت بودن دانش آموزان به انتخاب این رشته. رشد آموزش ریاضی، (33)، 55.
خوینژاد، غلامرضا. (1393). روشهای پژوهش در علوم تربیتی. تهران: سمت.
رون، سید امیر. (1390). میزان رعایت معیارهای عام در انتخاب و سازماندهی محتوای کتابهای درسی دورهی ابتدایی نظام آموزش و پرورش ایران. فصلنامهی مطالعات برنامهی درسی ایران، سال ششم، شماره 22، صص 116-97.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه. (1392). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگه.
شکرکن، حسین، حقیقی، جمال و پولادی، محمدعلی. (1379). بررسی عوامل مهم افت تحصیلی در دبیرستانهای پسرانهی شهر اهواز. مجلهی علوم تربیتی و روانشناسی، دوره 7، شماره 4-3، صص114-103.
صادقی، غلامرضا. (1391). عوامل ضعف آموزش ریاضی و مشکلات مربوط به آن. پردیس شهید مفتح شهرری.
گویا، زهرا. (1389). نقد و بررسی حوزهی یادگیری ریاضی در سند برنامه درسی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 18، 164-147.
محسنپور، مریم، و گویا، زهرا، و شکوهی یکتا، محسن، و کیامنش، علیرضا، و بازرگان، عباس. (1393). طراحی و ساخت آزمونی برای صلاحیت های شناختی سواد ریاضی دانش آموزان ایران بر مبنای مطالعات پیزا. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 4، 34-5.
مقدم، علیرضا و سهرابی، طیبه. (1391). تحلیل محتوای کتابهای ریاضی دورهی ابتدایی از نظر مولفههای فرهنگی. فصلنامهی مطالعات برنامهی درسی ایران، سال هفتم، شماره25، صص138-115.
ملکی، قیصر، صالحی، جواد و نجاتی، وحید. (1390). تاثیر الگوی کلامی کردن تفکر بر عملکرد حل مساله. فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد، دوره17، شماره2.
مومنی مهموئی، حسین، زنگویی، اسدالله و دهقانی، محدرضا. (1393). تاثیر آموزش راهبردهای حل مساله جورج پولیا بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان پسر پایهی پنجم. پژوهش در برنامه ریزی درسی. 11، 2، شماره16، 57-46.
نادری، عزتالله؛ سیف نراقی، مریم. (1392). روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی. تهران: نشر ارسباران.
نوبهار، فائزه (1390). مقایسه تأثیر دو روش تدریس بحث گروهی و حل مسئله بر میزان یادگیری و یادداری درس تعلیمات اجتماعی دانش آموزان دختر پایه پنجم شهرستان اسفراین سال 1389-90 ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
وزارت آموزش و پرورش. (1390). مجموعه مستندات سند تحول بنیادین. تهران: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.وزارت آموزش و پرورش. (1391). برنامه درسی ملی. تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
Anwar Khan, H., Aqila, A., & Riasat, A. (2010). Effect of using problem solving method in teaching mathematics on the achievement of mathematics student. Journal of Educational Psychology, 17(2): 126-149.
Barker, S. (2002). A prospective longitudinal investigation of social problem-solving appraisal on adjustment to university, stress, health and academic motivation and
performance. Journal of Development of Psychology, 35(1): 658-663.
Beers, G. W., & Bowden, S. (2005). The effect of teaching method on long-term
nowledge retention. Journal of Nursing Education, 44(11): 511-534.
Byrne M. )2001( . Sampling for qualitative research. AORN J; 73(2): 494, 497-8.
Belzer, D. K., D’Zurilla, J. T., & Maydeu-Olivares, A. (2002). Social problem solving and trait anxiety as predictors of worry in a college student population. Personality_ and Individual
Differences, 33 (4), 573-585.
Bryman, A. (2007). Bareeiers to Integrating Qualitative and Quatitative Research. Journal of Mixed Method Research, 1 (1): 8-22.
Chohen, M., Ben-Zur, H., & Rosenfeld, M. J. (2008). Sense of coherence, coping strategies, and
test anxiety as predictors of test performance among college students. International Journal of
Stress Management, 15C 39 , 289-303.
D’Zurilla, T. J., Sheedy, C. F. (1992). The relation between social problem solving ability and subsequent level of academic competence in college students. Cognitive Therapy and
Research, 16(5), 589-599.
Fornells,A., & Olivers, A. (2000). Impulsive-careless problem solving style as predictor of subsequent academic achievement. Personality and Individual Differences, 28: 639-645.
Fuller, B. (1987). School effects in the third world, journal of education research, Vol. 57, pp. 255- 292.
Guven B., & Cabakcor, B. O. (2013). Factors influencing mathematical problem-solving achievement of seventh grade Turkish students. Journal of Learning and Individual
Differences, 23: 131-137.
Garcia-Alvarez, E.; Lopez-Sintas, J. (2002). Contingency Table. A Two-Way Bridge between Qualitative and Quantitative Methods. Field Methods, 14 (3), 270- 287.
Hoffman, B. (2010). I think I can, but I'm afraid to try: The role of self-efficacy beliefs and mathematics anxiety in mathematics_problem-solving efficiency. Learning and Individual
Differences, 20 (3), 276-283.
Hope, gill(2002). Solving problems: lung children explain the ruls of the flawer. Journal,
volume 13, pp 186-192.
Jhonson, R. B.; Onwuegbuzie, A. J. (2004). Mixed Methods Research Paradigm Whose Time Has Come. Educational Researcher, 33(7); 14-26.
Kant, G. L., & D'Zurilla, T. J. (1997). Social problem-solving as a mediator of stress-related depression and anxiety in middle-aged and elderly community residents. Cognitive Therapy
and Research, anxiety influenced by goal orientation? Learning and Individual Differences, 20, 8–13.
Kim, L. Y. (1993). Factors affecting student learning outcomes, annual meeting of the American educational research, Atlanta press.
Marsh, H. and Craven, R. G., and Debuse, R. (1990). Self concept of young children 4 to 8 years of age. Measurement and Multidimenasional structure journal of educational psychology volume. 83,pp377-392.
Malouff, J. M., Thorsteinssona, B. E., & Schuttea, S. N. (2007). The efficacy of problem solving therapy in reducing mental and physical health problems: A meta-analysis. Clinical
Psychology Review, 27 (1), 46-57.
Rounds, L. R., & Rappaport, B. A. (2008). The successful use of problem-based learning in an online nurse practitioner course. Journal of Nursing Education, 29(1): 12-6.
Senge, P. (1990). The fifth discipline. New Yprk: Doubleday.
Seals, J. R. (1991). Recommendation of standards for educational space for public school facilities, University of Texas at Austin.
Schoenfeld, A. H.(1985). Mathematical Problem Solving, Orlando: Academic Press.
Ozdogan, Z. B., Seyitoglu, E., & Guven, B. (2011). The change over the years of problem solving skills of pre-service elementary mathematics teachers. Journal of Social and Behavioral Sciences, 15: 2278-2283.
UNESCO, Regional office for Education in Asia and pacific (1987). Coping with dropout, Bangkok, pp. 1-10.
Weinstein, C.S. and Weinstein, N.D. (1979) ‘Noise and reading performance in an open space school’, Journal of Educational Research, 72, 4, pp. 210–213.
Yuan, H., Kunaviktikul, W., Klunklin, A., & Williams, B. A. (2008). Improvement of nursing students' critical thinking skills through problem-based learning in the People's Republic of China: a quasi-experimental study. Journal of Nursing Health Science, 10(1): 70-6.
Zakaria, E.; Yusoff, N. (2009). Attitudes and Problem-Solving Skills in Algebra Among alaysian Matriculation College Students, European Journal of Social Sciences, 8, PP. 232-245.