وضعیت تمایل به استفاده از تکنولوژی در تدریس در میان معلمان زبان انگلیسی با رویکرد یادگیری تلفیقی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

چکیده

زمینه و اهداف: با توجه به نقش تکنولوژی در تسهیل آموزش در دهه های اخیر بررسی عوامل تاثیر گذار در ورود تکنولوژی در کلاس ها اهمیت می یابد. به نظر می رسد که علاوه بر عوامل سخت افزاری، عوامل دیگری از جمله تمایل معلمان به کاربرد تکنولوژی در تدریس نیز می توانند در ورود تکنولوژی در تدریس تاثیرگذار باشند. هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت تمایل به کاربرد تکنولوژی در میان معلمان زبان انگلیسی در موسسه زبان سفیر گفتمان می باشد.

روش ها: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، در بعد روش توصیفی- همبستگی و از لحاظ جمع آوری اطلاعات پیمایشی می-باشد. 175 نفر( 109 زن و 66 مرد) از معلمان موسسه به شیوه در دسترس بعنوان نمونه انتخاب شدند و به پرسش نامه اطمینان از کاربرد تکنولوژی براون (2009) با ضریب آلفای کرونباخ 95% و پرسشنامه اطلاعات فردی پاسخ دادند.

یافته ها: با توجه به این که مقدار آماره تی برای متغیر تمایل به استفاده از تکنولوژی 364/4 بوده و سطح معناداری ان 000/0 کمتر از سطح خطای 05/0 است، می توان به این نتیجه رسید که وضعیت تمایل به استفاده از تکنولوژی معلمان زبان موسسه از شرایط مطلوب و مساعدی برخوردار است.

نتیجه گیری: بنظر می رسد رویکردهای موسسه برای تشویق کاربرد تکنولوژی در تدریس و رده سنی معلمان در تمایل به کاربرد تکنولوژی موثر باشند. موسسه می تواند از وضعیت مطلوب معلمان درتمایل به کاربرد تکنولوژی در تدریس در راستای پیشبرد اهداف خود برای توسعه شتابان تر یادگیری تلفیقی، که بر آن اهتمام دارد، بهره ببرد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Tendency for Technology Integration in Teaching among English Language Teachers with Hybrid Approach

نویسندگان [English]

  • Saeedeh Karbalaee Kamran
  • Nasrin Mohammadhasani
  • Yousef Mahdavinasab
Department of Educational Technology, Faculty of Psychology and Education, Kharazmi University, Tehran, Iran
چکیده [English]

Background and objectives: Considering the role of technology in facilitating teaching in last decades, factors affecting technology use in class get more important. It seems that in addition to infrastructure, others variables like teachers’ tendency to use technology play important roles in technology integration. This research aims to investigate English language teachers’ intention to integrate technology in teaching English at Safir Language Academy.

Method: In this survey 175 (women: 109, men: 66) teachers took part responding Browne’s Technology Integration confidence scale (2009) with Cronbach’s alpha of 95% and a demographic information questionnaire.

Findings: Based on the data analysis using SPSS 26, it is indicated that the teachers’ technology integration tendency is at satisfactory level.

Conclusion: It seems that the policy of the institute to encourage teachers to use technology in the class was successful. Moreover, the teachers’ age (41.1% of them in 20-29 range) might play an important role in their tendency for technology integration. The institute can benefit this satisfactory status to pave its way in advancements in hybrid approach.

کلیدواژه‌ها [English]

  • English Language Teachers
  • hybrid approach
  • Technology Integration
Ajzen, I., & Fishbein, M. (1970). The prediction of behavior from attitudinal and normative variables. Journal of Experimental Social Psychology, 6, 466-487.
Becker, H. (1999). Internet use by teachers: Conditions of professional use and teacherdirected student use. Irvine, CA: Center for Research on Information Technology and organization.
Brantley, C. L. (2017). Secondary Teachers’ Perceptions and Self-Efficacy Regarding Technology Integration: A Phenomenological Study. Doctoral thesis, Liberty University, Lynchburg, VA. United States.
Davis, F. D. (1993), "User acceptance of information technology: system characteristics, user perceptions and behavioral impacts", International Journal of Man- Machine Studies, Vol 38, pp 475- 487.
Davis, F.D. (1989), "Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology", MIS Quarterly, Vol 13, No 3, pp 319-340.
Dziuban, C. D., Hartman, J. L., & Moskal, P. D. (2004, March 30). Blended learning. EDUCAUSE ECAR Research Bulletin, 7. Retrieved November 8, 2019, from http://www.educause.edu/ecar
Hadley, M., & Sheingold, K. (1993). Commonalties and distinctive patterns in teachers’ integration of computers. American Journal of Education, 101(3), 261-315.
Hrubes, Daniel,  Ajzen, Icek & Daigle, John(2001). Predicting Hunting Intentions and Behavior: An Application of the Theory of Planned Behavior. Leisure Sciences, 23:165±178.
Inoue, Y. (2010). Cases on Online and Blended Learning Technologies in Higher Education: Concepts and Practices. Information Science Reference. Hershey, New York.
Lerman, J. 1998. “You’ve got mail: 10 nifty ways teachers can use e-mail to extend kid’s learning.” Accessed January 10, 2003. http://www.Electronic-school.com/0398f5.html
Mathieson K.;"Predicting user intentions (1991). Comparing the technology acceptance model with the theory of planned behavior"; Information Systems Research, 2(3.
Taylor, S., and Todd, P. (1995) Understanding Information Technology Usage: A Test of Competing Models. Information Systems Research 6 (2) 144-176.
Venkatesh, V. Morris, M. G. Davis, G. B. & Davis, F. D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS quarterly, 425-478.
Wozney,L., Venkatesh,V. and Abrami, P. C.(2006) Implementing Computer Technologies: Teachers’ Perceptions and Practices. Jl. of Technology and Teacher Education, 14(1), PP. 173-207.
Yaprak, K. (2014). The relationship between attitudes of prospective physical education teachers toward education technologies and computer self-efficacy beliefs. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(2), 157-167.
  • تاریخ دریافت: 29 آذر 1402
  • تاریخ بازنگری: 06 بهمن 1402
  • تاریخ پذیرش: 25 اسفند 1402
  • تاریخ اولین انتشار: 25 اسفند 1402
  • تاریخ انتشار: 01 خرداد 1403