اطهری، ز؛ و دیگران. (1388). ارزیابی مهارتهای تفکر انتقادی و ارتباط آن با رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. صص 12-5.
امیرانتخابی، شهرود و رجبی، سیدمسعود (1387) بررسی و تحلیل سطوح مختلف سواد رسانه ای، پژوهشنامه سواد رسانهای(پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام) ، (22) : 84-57.
ایرانپور، پرستو (1389)، میزان سواد رسانهای و نقش آن در استفاده از رسانههای تعاملی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
جاویدی کلاته جعفرآبادی، ط؛ و دیگری. (1389). روند تحول تفکر انتقادی در دانشجویان دانشگاه فردوسی. مشهد. مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد. دوره یازدهم، شماره 2، صص 103-20.
حسینی پاکدهی، علیرضا و شبیری، حسنیه السادات (1396) آموزش سواد رسانهای در فضای مجازی (مقایسه وب سایت مدیا اسمارتس کانادا و وب سایت سواد رسانهای ایران)، مطالات رسانههای نوین، (9): 76-31.
دلاور، علی و شاهحسینی، وحید (1394) نقش دوره اموزشی تقکر انتقادی و سواد رسانهای در بازگشایی پیام، فصلنامه انجمن ایرانی مطالات فرهنگی و ارتباطات، 11(39): 95-61.
سلطانی، محمد (1387)، تحلیل وضعیت سواد اینترنتی دانشآموزان سال سوم دبیرستان شهر تهران در مقایسه با مربیان و والدین آنها، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال هفتم، شماره 27، تهران.
سیف، علیاکبر، (1379)، روانشناسی پرورشی، تهران، آگاه (1395) مطالعات رسانههای نوین، (8): 202-173.
شجاعی، ثاراله؛ دهداری، طاهره؛ نوری جلیانی، کرامت؛ دوران، بهناز (1392) بررسی عوامل پیش بینی کننده میزان پرخاشگری در نوجوانان کاربر بازی های رایانه ای خشن در شهر قم، سال 1391، مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 7 (3): 79-71.
علیوندی وفا، م. (1384). بررسی رابطه تفکر انتقادی با پیشرفت. پایان نامه کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا (س).
طالعی، علی؛ اسمعیلی، مصومه؛ فلسفی نژاد، محمدرضا؛ کاظمیان، سمیه و برجعلی، احمد (1398) خشونت و پرخاشگری در شبکههای اجتماعی مجازی از دیدگاه نوجوانان: یک مطالعه پدیدارشناسی، دوفصلنامه مشاور کارربردی دانشگاه شهید چمران اهواز، 9(1): 48-25.
فرهنگی، علی اکبر و نصیری، بهاره (1387) ارتباطات اجتماعی سالم با رسانه ها از طریق سواد رسانه ای، پژوهشنامه سواد رسانهای(پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام) ، (22) : 104-85.
قریب، م؛ و دیگران. (1388). مهارتهای تفکر انتقادی و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان ترم اول و آخر مدیریت خدمات بهداشتی ـ درمانی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. صص 135-125.
نصیری، بهاره؛ بخشی، بهاره و هاشمی، سیدمحمود (1391) اهمیت آموزش سواد رسانه ای در قرن بیست و یکم، مطالات رسانهای، 7 (18): 158-149.
Abrami, C. P. & Borokhovski, E., & Wade, A., & Michael A. (2006). Instructional interventions Affecting critical thinking skills and dispositions: a stage 1 meta- analysis. Review of Educational Research; 78(4) pg. 1102. Proquest Education Journals.
ALVERMANN, D.E., Moon, J., & HAGOOD, M.C. (1999). Popular cultural in the classroom: Teaching and researching critical media literacy. Netwark, DE: International Reading Association.
Amin, A. M., Adiansyah, R., & Hujjatusnaini, N. (2023). The contribution of communication and digital literacy skills to critical thinking. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia (Indonesian Journal of Science Education), 11(3), 697-712.
ANDERSON, J.A. (1983). The theoretical lineage of critical viewing curricula. Journal of Communication 30 (3), 64-70.
AUSTIN, E.,& JOHNSON, K.(1997). Effects of general and alchohol. Journal of Health Communication, 2(1),17-42.
BARON, L. (1985). Television on literacy curriculum in a action. Journal of Educational Television,11(1), 49-55.
Donnerstein, E. and Smith, S.L. (1997), “Impact of media violence on children, adolescents, and adults” in Kirschner, S. and Kirschner, D.A. (Eds), Perspectives on Psychology and the Media, American Psychological Association, Washington, DC, pp. 29-68
DORR, A.,GRAVES,S., & PHELPS,E. (1980). Televisin literacy for young children. Journal of Communication,30(3),71-83.
Fasick, L. (2007). Using shakespeare’s plays to teach critical thinking and writing skills: teaching English in the tow year college. 35(2), pg. 197. Proquest education Jounals.
Franken, R. (1998). Human Motivation. Translated by hossein shams estand a bad, gholamreza mahmoudi, Suzan emamipor. Publishing, Ney. (Persian).
GOLDBERG, M., & BECHTEL, L. (n.d). Adsmarts: An intervention invoking reactance to combat alchohol usage by youths. Unpublished Mannuscript, Pennsylvania State University, State College.
Gunn, M.T., & Grigg. M. L., & promahac, A. G (2008). Critical thinking inscience education: can bioethical Issues and questioning strategies Increase scientific understandings? The journal of Educational thought. 42(2), pg 162. Proquest education journals.
HART, A. (1997). Teaching the media worldwide. NJ: Erlbaum.
Hinduja,S.,& patchin,J.W.(2008).Cyberbullying: An exploratory analysis of factors related to effending and victimization. Devaiant Behavio,29(2),129-156.
Jolls T and Thoman E (2008)
Literacy for the 21 st century: An Overview and Orientation Guide to Media Literacy Education, Center for media literacy. Availeble (consulted July 2009) at : http: //
medialit. Org/pdf /mlk /01 a_mlkorientation_rev2.pdf.
KELLEY, P., GUNTER, B., & KELLEY, C.(1985).Teaching television in the classroom: Results of a Preliminary study. Journal of Educational Television, 11(1),57-63.
G. (2003). Literacy in the New Media Age. New York: Routledge.
Lewittes, H. (2007).
Collaboeatire learning for critical thinking. State university of N.Y, colleye at old westbury- Retrieved on jon 14, 2008 from
http://www.aucu.org/meetinys./
MITCHELL,K.,FINKELLHOR,D.& WOLAK,J.(2001).Risk factors for and impact of online sexual solicitation of youth.journal of the American Medical Association
MICHIE, G. (1999). Holler if you bear me: The education of a teacher and his students. New York: Teachers College Press.
Natale S, Ricci F. (2006). Critical thinking in organizations. Ieam performance management. 2006; 12 (718): 272-277.
Notar, C., Padgett, S., & Roden, J. (2013). Cyberbullying: a review of the literatre. Universal journal of Educational Research, 1(1). 1-9.
Perry, M. (2015). Emotional and social effects of cyberbulliying on adolescents. Doctoral dissertation, city university of seattle.
Anna (2005),
Add a does of media literacy, in the
media diplomas curriculm and syllabas, p: 11;
www.esd. Sp. Edu. Sg/ eetc 07/ dose/ JTP/ Medialiteracy- annaphang, pdf.
W. J. (2005). Media literacy. Invidec games will be the fastest- growing from of media: sage publications.
Sezar, R. (2008). Integration of critical thinking skills into elementary school teacher education courses in mathematics. 128 (3), pg. 349. Proquest education gournals.
SINGER, D., ZUCKERMAN, D., & SINGER, J. (1980). Helping elementary school children learn about Journal of Communication, 30(3), 84-93
Smailova, D., Sarsekeyeva, Z., Kalimova, A., Kenenbaeva, M., & Aspanova, G. (2023). Means of media literacy development in the educational process of primary school children. Educational Media International, 60(1), 48-66.
Stefanesco, C.; Chirita, V.; Chirita, R., Chele, G. (2007). Network Identiy, the Internet International conference on Engineering Education, Agios Nikolaos, Crete Island, Greece,July 24-26,2007. Department Psychiatry. SOS. Buciom; 36;700282;Iasi ROMANIA.
Strabi, N., & Milakovi, A. (2017). Cyberbulling among children and its comparison to traditional torms of peer violence. Joural of criminology & social integration Journal, 24(2), 184-201.
Smith, P.k., & Mahdavi, J., Carvalho, M.,Fisher,S.Russel,S., & Tippet,N. (2008). Cyberbullying:Its nature and impact in Secondary school pupils.Journal of Child Psychology and Psychiatry,49 (4),376-385
M., & VAN DER VOORT, T. (1983). Teaching children to evaluate television violence Gcritically: The impact of a Dutch schools television project. Journal of Educational Television, 19(3), 139-152.