آقایی، کورش.(1394). رابطه فرهنگسازمانی و جوسازمانی با مسئولیتپذیری کارکنان مراکز آموزش فنی و حرفهای شیراز، پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت. صفحه 70-65.
افشاری, محبوبه, خیاطان, فلور, & یوسفی, زهرا. (1401). مقایسه اثربخشی بسته درمان پذیرش و تعهد واقعیتگرا و درمان شناختی رفتاری بر اهمالکاری و مسئولیتپذیری دختران نوجوان. خانواده درمانی کاربردی, 3(2), 1-19. doi: 10.22034/aftj.2022.313663.1246
- برسلانی، نسرین. ابراهیمی علویکلایی، صدیقه. صادقی، جمال. محمدزاده، رجبعلی. (1401). الگویابی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس سیستمهای مغزی رفتاری با میانجیگری خلاقیت در دانشآموزان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی. دانشگاه سیستان و بلوچستان. دوره 19 شماره 46 . صفحه 13- 1.
- جعفرآبادی آشتیانی، محمد، نعمانوف، منصور. (1399). آموزش الکترونیکی ریاضی مبتنی بر حل مسأله با طراحی نرم افزار جدید و بررسی تأثیر آن بر عملکرد ریاضی دانشآموزان دوره متوسطه دوم. مجله فناوری آموزش 15(2). صفحه222 -207.
- جلیلیان، فرشته؛(1398). رابطه کیفیت ارتباط معلم-دانشآموز و کفایت اجتماعی با مسئولیتپذیری دانشآموزان دختر ابتدایی شهر اسلامآباد غرب. پایاننامه کارشناسی ارشد. صفحه 25-41.
- حسن زاده، سحر،1401،اثربخشی آموزش باورهای ارزش شناختی بر مسئولیت پذیری دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر ماکو،چهارمین همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم انسانی،تهران، https://civilica.com/doc/1508895
- حسینی فهرجی، مرضیه السادات.(1400). تعیین اثربخشی آموزش مجازی بر فرسودگی تحصیلی و خلاقیت در دانش آموزان دختر متوسطه اول شهریزد. نشریه پیشرفتهای نوین در مدیریت آموزشی؛شماره 6،زمستان 1400. صفحه94-88.
- خالدی زیمه، نرمین.(1400). بررسی رابطه آموزش ترکیبی با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان پسر پایه ششم ابتدایی مدارس شهر اشنویه. پایاننامه کارشناسی ارشد. صفحه 45.
- دشتی, نیر, پناه علی, امیر, & آزموده, معصومه. (1401). اثربخشی آموزش مهارت حلمسئله به روش شناختی- اجتماعی بر مسئولیتپذیری، سازگاری اجتماعی و خودتوانمندسازی اجتماعی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه. زن و مطالعات خانواده, 15(56), 96-106. doi: 10.30495/jwsf.2021.1922902.1537
- دهقان مروستی, ساناز. (1401). نقش کمالگرایی سازگارانه و ناسازگارانه مادران در احساس مسئولیت دانشآموزان: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 18(64), -. doi: 10.22054/jep.2023.64129.3496
- رئیسی خیرآبادی, غلامرضا, کریمی, فریبا, & سعیدیان, نرگس. (1401). آسیب شناسی مسئولیت پذیری دانش آموزان مدارس دوره ابتدایی. فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 18(73), -. doi: 10.30495/educ.2022.1959627.2878
- سانتراک، جان. (2004). زمینه روانشناسی سانتراک.ترجمه شاهده سعیدی(1392).نشر مؤسسه خدمات فرهنگی رسا. صفحه 39.
- سبزیان، سعیده. گراوند، هوشنگ. (1401). ارائه مدل علی تأثیر ادراکات کیفیت کلاسی و عدالت آموزشی بر تقلب تحصیلی با توجه به نقش میانجیگری خودکارآمدی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی. دانشگاه سیستان و بلوچستان. دوره 19 شماره 46 . صفحه 84- 63.
- زمانی، بیبی عشرت. سعیدی، محمد. سعیدی، علی. (1391). اثربخشی و پایداری تأثیر استفاده از چند رسانهایها برخودکارآمدی و انگیزش تحصیلی درس ریاضی ، نشریه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی ،تابستان 1391،سال دوم ،شماره 4، صفحه88-64.
- سعادتی شامیر، ابوطالب و مذبوحی، سعید. (1398). پیشبینی مسئولیتپذیری دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه بر اساس خودکارآمدی و هوش معنوی. فصلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، سال چهاردهم، شماره 48 . صفحه148-127.
- سلطانی قربانی، فاطمه. (1398). اثربخشی آموزش ابراز وجود بر تفکر خلاق، تفکر انتقادی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، صفحه 46-55.
- عبدالهی نیسیانی, علی. (1402). تحلیل مدل «پذیرش مسئولیت» با محوریت آیه امانت و جنبههای علمی و کاربردی آن. مطالعات اسلام و روانشناسی 17(32), 55-77. doi: 10.30471/psy.2022.8448.1981
- عاربی، سکینه. (1400). ارزیابی اثربخشی آموزش نوآوری نظامیافته در پرورش تفکر خلاق، خود کارآمدی، مهارت حل مساله در معلمان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور مرکز ورامین، صفحه 4.
- کشاورز افشار, حسین, سلمانی, فرشته, & غلامعلی لواسانی, مسعود. (1401). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان به مادران بر احساس تنهایی و مسئولیتپذیری نوجوانان دختر. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 17(61), 287-303.
- ماردپور، علیرضا، جهانبخش گنجه، سحر، حسینی نیک، سلیمان. (1390). میزان اثربخشی روشهای ایمنسازی روانی و حساسیتزدایی منظم و روش ترکیبی بر اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان پسر، مجله پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، سال اول، شماره اول، پیاپی(1)، صفحه 72-59.
- ملک شاهی، علیرضا. علی اسماعیلی، عبدا.... شجاعی، علیاصغر. (1401). اثربخشی آموزش ریاضی مبتنی بر بازی بر مهارتهای اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پیشدبستانی از طریق یادگیری معکوس. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی. دانشگاه سیستان و بلوچستان. دوره 19 شماره 45 . صفحه 122- 105.
- موسوی, سیده فاطمه, بنیسی, پری ناز, & شهرکی پور, حسن. (1402). ارائه مدل مسئولیت پذیری بر اساس سبک های هویت با نقش میانجی گری خودپنداره در دانشجویان دانشگاه های تهران. فصلنامه روان شناسی تحلیلی شناختی, 14(52), 36-46.
- مهرجو، پروانه. (1401). تبیین عوامل موثربر اهمال کاری دانش آموزان ابتدایی در دوران تدریس مجازی. آموزش پژوهی، 8(32 )، 98-107. SID. https://sid.ir/paper/1032141/fa
- نوراللهی، علی. (1399). تأثیر آموزش الکترونیکی بر انگیزش پیشرفت و خلاقیت دانشآموزان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور واحد کاشمر، صفحه84-70.
- هوشنگی شایان سارا، سالاری فر محمدرضا. پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس کارکردهای سبک تفکر و سبکهای تربیتی والدین با میانجیگری مسئولیت پذیری دانش آموزان. رویش روان شناسی. ۱۴۰۲; ۱۲ (۳) :۱۱۹-۱۳۰.
- یوسف زاده صدیقه، بقائی حسین، دانشور هریس زرین. شناسایی عوامل شناختی و رفتاری مؤثر بر برنامه درسی با تأکید بر مسئولیتپذیری در دانشآموزان. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت. ۱۴۰۱; ۹ (۶) :۷۸-۹۰
Bandura, A., Freeman, W. H., & Lightsey, R. (1997). Self-Efficacy: The Exercise of Control. Journal of Cognitive Psychotherapy, 13, 158-166.
https://doi.org/10.1891/0889-8391.13.2.158
Patilan. K (2020) Blended, distance, electronic and virtual education for the new norm of mathematics education and learning for high school students.6 (25). 110-125.
Mark R. Lepper (1988) Motivational Considerations in the Study of Instruction, Cognition and Instruction, 5:4, 289-309, DOI: 10.1207/s1532690xci0504_3.