بشارت، م. ع.، فرهمند، ه. و غلامعلی لواسانی، م. (1397). نقش واسطهای اهمالکاری در رابطه بین آسیبهای کمالگرایی و نشانههای افسردگی و اضطراب. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 14(55)، 235-247.
بوجاری، س.، حقگو، ح.، رستمی، ر. و قنبری، س. (1394). بررسی ارتباط بین کارکردهای شناختی و عملکرد تحصیلی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه، بیشفعالی. فصلنامه علمی- پژوهشی علوم پیراپزشکی و توانبخشی، 4(4)، 27-35
جلیل آبکنار، س. و عاشوری، م. (1395). رابطه هوش شناختی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ششم دبستان. توانمندسازی کودکان استثنایی، 7(4)، 52-59.
جمالی، م. و کیامنش، ع. (1396). نقش هدفهای پیشرفت و فرسودگی تحصیلی در عملکرد تحصیلی: با واسطهگری انتظار پیامد و یادگیری خودنظمجو. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 13(52)، 339-350.
درتاج، ف. (1383). بررسی تاثیر شبیه سازی ذهنی فرایندی و فراورده ای بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان، ساخت و اعتباریابی آزمون عملکرد تحصیلی فام و تیلور، رساله دکتری، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی
رضاییان، م.، صادقی، م.، ابابکری، ا. و رحیمی فر، م. (۱۳۹۴). بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، تحقیقات اسلامی سروش مرتضوی، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
ستایشی اظهری، م.، میرنسب، م. و محبی، مینا. (1396). رابطه امیدواری و پیشرفت تحصیلی با نقش میانجیگری اهمالکاری تحصیلی در دانشآموزان. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)، 10(37)، 125-142.
سواری، ک. (1390). ساخت و اعتباریابی آزمون اهمالکاری تحصیلی. فصلنامه اندازه گیری تربیتی. 2(5)، 1-15.
شادبافی، م.، محمدی، ا. و عبدالرحیمپور، ر. (1400). مقایسه نظریه ذهن در کودکان با نارسایی توجه/ فزونکنشی و کودکان مبتلا به کندگامی شناختی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 17(67)، 313-323.
شیخ الاسلامی، ع. (1395). پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(6)، 81-101
صدرالسادات، س.، هوشیاری، ز.، زمانی، ر. و صدرالسادات، ل. (1386). تعیین مشخصات روانسنجی مقیاس درجهبندی SNAP-IV، اجرای والدین. مجله توانبخشی، 8(4)، 65-59.
غلامی، ی.، خداپناهی، م. ک.، رحیمی نژاد، ع. و حیدری، م. (1385). رابطه انگیزش پیشرفت و خودپنداشت با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه هشتم در درس علوم بر اساس تحلیل نتایج ((تیمز- آر)). روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 2(7)، 207-219.
فتحی، آ.، فتحیآذر، ا.، بدریگرگری، ر.، میرنسب، م.، باردل، م. و حسینینسب، س. (1394). اثربخشی آموزش راهبردهای کاهش تعللورزی تحصیلی در تعللورزی تحصیلی دانشآموزان متوسطه شهر تبریز. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)، 8(30)، 45-57.
ماشینچی عباسی، ن. (1399). آیا اختلال نقص توجه/بیش فعالی، دارای سه نمود است؟ :SCT زیرگروه دیگری از اختلال نقص توجه/بیش فعالی. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 15 (57)، 19-33.
نریمانی، م.، محمدی، گ.، الماسی راد، ن. و محمدی، ج. (1396). نقش هوش اخلاقی و ادراک خطر در پیشبینی فرسودگی تحصیلی و اهمالکاری دانشآموزان. روانشناسی مدرسه، 6(2)، 124-145.
یارمحمدی، م.، محمدی، آ. و کرد نوقابی، ر. (1398). مقایسه تأثیر آموزش به شیوه نقشه مفهومی فردی و گروهی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی درس مطالعات اجتماعی. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 7(12)، 189-211.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub
Asarta, C. J., & Schmidt, J. R. (2017). Comparing student performance in blended and traditional courses: Does prior academic achievement matter?. The Internet and Higher Education, 32, 29-38.
Balkis, M., & Duru, E. (2007). The evaluation of the major characteristics and aspects of the procrastination in the framework of psychological counseling and guidance. Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri, 7(1), 376.
Barkley, R. A. (2014). Sluggish cognitive tempo (concentration deficit disorder?): Current status, future directions, and a plea to change the name. Journal of abnormal child psychology, 42(1), 117-125.
Bauermeister, J. J., Barkley, R. A., Bauermeister, J. A., Martínez, J. V., & McBurnett, K. (2012). Validity of the sluggish cognitive tempo, inattention, and hyperactivity symptom dimensions: Neuropsychological and psychosocial correlates. Journal of abnormal child psychology, 40(5), 683-697.
Becker, S. P., & Willcutt, E. G. (2019). Advancing the study of sluggish cognitive tempo via DSM, RDoC, and hierarchical models of psychopathology. European child & adolescent psychiatry, 28(5), 603-613.
Becker, S. P., Burns, G. L., Schmitt, A. P., Epstein, J. N., & Tamm, L. (2019). Toward establishing a standard symptom set for assessing sluggish cognitive tempo in children: Evidence from teacher ratings in a community sample. Assessment, 26(6), 1128-1141.
Becker, S. P., Leopold, D. R., Burns, G. L., Jarrett, M. A., Langberg, J. M., Marshall, S. A., ... & Willcutt, E. G. (2016). The internal, external, and diagnostic validity of sluggish cognitive tempo: A meta-analysis and critical review. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 55(3), 163-178.
Becker, S. P., Marshall, S. A., & McBurnett, K. (2014). Sluggish cognitive tempo in abnormal child psychology: an historical overview and introduction to the special section. Journal of abnormal child psychology, 42(1), 1-6.
Berger, S. E., & Adolph, K. E. (2015). Physical and Motor Development. In Developmental Science (pp. 269-342). Psychology Press.
Bledsoe, J. C., Semrud-Clikeman, M., & Pliszka, S. R. (2010). Response inhibition and academic abilities in typically developing children with attention-deficit-hyperactivity disorder-combined subtype. Archives of clinical neuropsychology, 25(7), 671-679.
Bussing, R., Fernandez, M., Harwood, M., Hou, W., Garvan, C. W., Eyberg, S. M., & Swanson, J. M. (2008). Parent and teacher SNAP-IV ratings of attention deficit hyperactivity disorder symptoms: psychometric properties and normative ratings from a school district sample. Assessment, 15(3), 317-328.
De Paola, M., & Scoppa, V. (2015). Procrastination, academic success and the effectiveness of a remedial program. Journal of Economic Behavior & Organization, 115, 217-236.
Di Giunta, L., Alessandri, G., Gerbino, M., Kanacri, P. L., Zuffiano, A., & Caprara, G. V. (2013). The determinants of scholastic achievement: The contribution of personality traits, self-esteem, and academic self-efficacy. Learning and individual Differences, 27, 102-108.
Diamantopoulou, S., Rydell, A. M., Thorell, L. B., & Bohlin, G. (2007). Impact of executive functioning and symptoms of attention deficit/ hyperactivity disorder on children's peer relations and school performance. Developmental neuropsychology, 32(1), 521-542.
DuPaul, G. J., & Langberg, J. M. (2015). Educational impairments in children with ADHD.
Flannery, A. J., Luebbe, A. M., & Becker, S. P. (2017). Sluggish cognitive tempo is associated with poorer study skills, more executive functioning deficits, and greater impairment in college students. Journal of clinical psychology, 73(9), 1091-1113.
Galla, B. M., Wood, J. J., Tsukayama, E., Har, K., Chiu, A. W., & Langer, D. A. (2014). A longitudinal multilevel model analysis of the within-person and between-person effect of effortful engagement and academic self-efficacy on academic performance. Journal of School Psychology, 52(3), 295-308.
Jarrett, M. A., Rapport, H. F., Rondon, A. T., & Becker, S. P. (2017). ADHD dimensions and sluggish cognitive tempo symptoms in relation to self-report and laboratory measures of neuropsychological functioning in college students. Journal of Attention Disorders, 21(8), 673-683.
Kandemir, M. (2014). Reasons of academic procrastination: Self-regulation, academic self-efficacy, life satisfaction and demographics variables. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 188-193.
Kaplan, S. B. (2015). Sadock's Synopsis of Psychiatry: Behavioral Sciences/BJ Sadock, VA Sadoc, P. Ruiz. Clinical Psychiatry.–12th edition.–Wolters Kluwer.
Karahoca, D., Karahoca, A., Karaoglu, A., Gulluoglu, B., & Arifoglu, E. (2010). Evaluation of web based learning on student achievement in primary school computer courses. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 5813-5819.
Kent, K. M., Pelham, W. E., Molina, B. S., Sibley, M. H., Waschbusch, D. A., Yu, J., ... & Karch, K. M. (2011). The academic experience of male high school students with ADHD. Journal of abnormal child psychology, 39(3), 451-462.
Kim, K. R., & Seo, E. H. (2015). The relationship between procrastination and academic performance: A meta-analysis. Personality and Individual Differences, 82, 26-33.
Kirby. J. R., & Das, J. P. Reading achievement, IQ, and simultaneous-successive processing. Journal of Educational Psychology 2005; 69: 564-570.
Kuriyan, A. B., Pelham, W. E., Molina, B. S., Waschbusch, D. A., Gnagy, E. M., Sibley, M. H., ... & Kent, K. M. (2013). Young adult educational and vocational outcomes of children diagnosed with ADHD. Journal of abnormal child psychology, 41(1), 27-41.
Langberg, J. M., Becker, S. P., & Dvorsky, M. R. (2014). The association between sluggish cognitive tempo and academic functioning in youth with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD). Journal of Abnormal Child Psychology, 42(1), 91-103.
Lehmann, C. (2014). School Performance Suffers When ADHD Complicated by Executive-Function Deficits.
Lewandowski, L. J., Wood, W. L., & Lovett, B. J. (2016). Sluggish Cognitive Tempo in College Students: Now You See It, Now You Don't. The ADHD Report, 24(1), 1-5.
Loe, I. M., & Feldman, H. M. (2007). Academic and educational outcomes of children with ADHD. Journal of pediatric psychology, 32(6), 643-654.
Marshall, S. A., Evans, S. W., Eiraldi, R. B., Becker, S. P., & Power, T. J. (2014). Social and academic impairment in youth with ADHD, predominately inattentive type and sluggish cognitive tempo. Journal of abnormal child psychology, 42(1), 77-90.
Miller, C. W. (2007). Procrastination and attention deficit hyperactivity disorder in the college setting: The relationship between procrastination and anxiety. Capella University.
Naglieri, J. A., & Das, J. P. (1990). Planning, attention, simultaneous, and successive (PASS) cognitive processes as a model for intelligence. Journal of Psychoeducational Assessment, 8(3), 303-337.
Naglieri, J. A., Das, J. P., & Goldstein, S. (2014). Cognitive assessment system: Interpretive and technical manual. Pro-ed.
Newark, P. E., & Stieglitz, R. D. (2010). Therapy-relevant factors in adult ADHD from a cognitive behavioural perspective. ADHD Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 2(2), 59-72.
Niermann, H. C., & Scheres, A. (2014). The relation between procrastination and symptoms of attention‐deficit hyperactivity disorder (ADHD) in undergraduate students. International journal of methods in psychiatric research, 23(4), 411-421.
Pala, A., Akyıldız, M., & Bağcı, C. (2011). Academic procrastination behaviour of pre-service teachers’ of Celal Bayar University. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 1418-1425.
Penny, A. M., Waschbusch, D. A., Klein, R. M., Corkum, P., & Eskes, G. (2009). Developing a measure of sluggish cognitive tempo for children: Content validity, factor structure, and reliability. Psychological assessment, 21(3), 380.
Pham, L. B., & Taylor, S. E. (1999). From thought to action: Effects of process-versus outcome-based mental simulations on performance. Personality and Social Psychology Bulletin, 25(2), 250-260.
Phan, H. P., & Ngu, B. H. (2016). Sources of self-efficacy in academic contexts: A longitudinal perspective. School Psychology Quarterly, 31(4), 548.
Puhan, G., Das, J. P., & Naglieri, J. A. (2005). Separating planning and attention: Evidential and consequential validity. Canadian Journal of School Psychology, 20(1-2), 75-83.
Quay, H. C. (1988). The behavioral reward and inhibition system in childhood behavior disorder.
Quay, H. C., & Hogan, A. E. (Eds.). (2013). Handbook of disruptive behavior disorders. Springer Science & Business Media.
Ramsay, J. R., & Rostain, A. L. (2007). Psychosocial treatments for attention-deficit/hyperactivity disorder in adults: Current evidence and future directions. Professional Psychology: Research and Practice, 38(4), 338.
Rothblum, E. D., Solomon, L. J., & Murakami, J. (1986). Affective, cognitive, and behavioral differences between high and low procrastinators. Journal of counseling psychology, 33(4), 387.
Schouwenburg, H. C. (2004). Procrastination in Academic Settings: General Introduction.
Sergeant, J. A., & Van der Meere, J. (1988). What happens after a hyperactive child commits an error?. Psychiatry Research, 24(2), 157-164.
Smith, Z. R., & Langberg, J. M. (2017). Predicting academic impairment and internalizing psychopathology using a multidimensional framework of sluggish cognitive tempo with parent-and adolescent reports. European Child & Adolescent Psychiatry, 26(9), 1141-1150.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychological bulletin, 133(1), 65.
Stevenson, A. (Ed.). (2010). Oxford dictionary of English. Oxford University Press, USA.
Swanson, J. M., Nolan, W. J., & Pelham, W. E. (1981). A parent-teacher rating scale for operationalizing DSM III symptoms of attention deficit disorder. Unpublished manuscript, University of California, Irvine.
Tamm, L., Brenner, S. B., Bamberger, M. E., & Becker, S. P. (2018). Are sluggish cognitive tempo symptoms associated with executive functioning in preschoolers?. Child Neuropsychology, 24(1), 82-105.
Tamm, L., Garner, A. A., Loren, R. E., Epstein, J. N., Vaughn, A. J., Ciesielski, H. A., & Becker, S. P. (2016). Slow sluggish cognitive tempo symptoms are associated with poorer academic performance in children with ADHD. Psychiatry research, 242, 251-259.
Thorell, L. B., & Rydell, A. M. (2008). Behaviour problems and social competence deficits associated with symptoms of attention‐deficit/hyperactivity disorder: effects of age and gender. Child: care, health and development, 34(5), 584-595.
Tice, D. M., Bratslavsky, E., & Baumeister, R. F. (2001). Emotional distress regulation takes precedence over impulse control: If you feel bad, do it!. Journal of personality and social psychology, 80(1), 53.
Willcutt, E. G., Chhabildas, N., Kinnear, M., DeFries, J. C., Olson, R. K., Leopold, D. R., ... & Pennington, B. F. (2014). The internal and external validity of sluggish cognitive tempo and its relation with DSM–IV ADHD. Journal of abnormal child psychology, 42(1), 21-35.
Wood, W. L. M. (2015). Capturing the impairment profile of college students with Sluggish Cognitive Tempo symptoms.
Yazıcı, H., & Bulut, R. (2015). Investigation into the academic procrastination of teacher candidates’ social studies with regard to their personality traits. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 2270-2277.
Zablotsky, B., Black, L. I., Maenner, M. J., Schieve, L. A., Danielson, M. L., Bitsko, R. H., ... & Boyle, C. A. (2019). Prevalence and trends of developmental disabilities among children in the United States: 2009–2017. Pediatrics, 144(4), e20190811Barkley, R. A. (2016). Sluggish cognitive tempo: A (misnamed) second attention disorder?.