احمدیان، مینا و سبحانی نژاد، مهدی(1393). بررسی رابطه میان مؤلفههای برنامه درسی پنهان با ابعاد گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان. پژوهشهای آموزش و یادگیری دانشور رفتار.2(4)؛ 87-121.
بهروزی، ناصر؛ شغابی، معصومه؛ مهرابیزاده هنرمند، مهناز و مکتبی، غلامحسین. (1392). بررسی رابطه یادگیری خودراهبر با عملکرد تحصیلی و رضایت از زندگی در دانش آموزان. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 1(6)، 170-155.
تقی پور، حسینعلی و غفاری، هاجر.(1389). بررسی نقش برنامه درسی پنهان در رفتار انضباطی دانشآموزان ازدیدگاه مدیران و معلمان مدارس راهنمایی دخترانه شهرستان خلخال در سال تحصیلی، علوم تربیتی، سال دوم، شماره 7، صص65-33.
سعیدرضوانی، محمود.(1380). تبیین برنامه درسی پنهان در درس بینش اسلامی دوره متوسطه و ارائه راهبردهایی برای استفاده از این برنامه در آموزش اثربخشی دینی. پایاننامه دکتری برنامهریزی درسی؛ دانشگاه تربیت معلم.
شیرمحمدی، فرهاد؛ کاکاوند، علیرضا؛ صادقی، میثم و جعفری جوزانی، راضیه. (1395). نقش میانجی تفکر ارجاعی در ارتباط بین کمالگرایی و اضطراب اجتماعی. مجله مطالعات روانشناختی، 12(2)، 107-128.
صادقی، مسعود؛ خلیلی گشنیگانی، زهرا. (1395). نقش ابعاد یادگیری خودراهبر در پیشبینی سرزندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. پژوهش در آموزش علوم پژشکی، 8(2)، 9-17.
علیخانی، محمدحسین و همکاران (1383) بررسی پیامدهای قصدنشده (برنامه درسی پنهان) محیط اجتماعی مدارس دوره متوسطه شهر اصفهان و ارائه راهکارهایی برای کاهش پیامدهای منفی آن . دوماهنامه دانشور رفتار « پیامدهای منفی آن . ش 92 ، صص 93.
فتحی واجارگاه، کوروش(1400). اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی ، تهران: انتشارات علم استادان.
فتحیآذر، اسکندر؛ ادیب، یوسف؛ هاشمی، تورج؛ بدریگرگری، رحیم و غریبی، حسن.(1392). اثربخشی آموزش راهبردهای تفکر بر تفکر انتقادی دانشآموزان. پژوهشهای نوین روانشناختی، 29، 195-216.
قائدی، فهیمه؛ شبانکاره، الهام و مقدمبرزگر، مجید. (1395). تمایزیافتگی و تفکر ارجاعی: نقش واسطهای درماندگی آموخته شده. دو فصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی، 5(1)؛33-49.
مهرپرور، مهری و کریمی، سیدبهاءالدین.(1400). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر تفکر ارجاعی و یادگیری خودراهبر در دانشآموزان. فصلنامه چشم انداز برنامه درسی و آموزش، سا1()؛ 76- 90 .
نادی، محمدعلی و سجادیان، ایلناز. (1385). هنجاریابی مقیاس سنجش خودراهبری در یادگیری، در مورد دانشآموزان دختردبیرستانهای شهر اصفهان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. 5(18)، 111-134.
هاشمی، عالیهسادات(1391). نقش برنامه درسی پنهان در تربیت اجتماعی دانشآموزان دوره متوسطه نظری شهر بندرعباس. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد مرودشت.
Calmes, CEA., and Roberts, JE. (2017). Repetitive Thought and Emotional Distress: Rumination and worry as prospective predicators of depressive and anxious symptomatology, Journal of Personality and Social Psychology, 30(4), 343-356.
Candy, P. (2020). Self-Direction for Lifelong Learning: A Comprehensive Guide to Theory and Practice. Adult Education Quarterly. 42(3): 192-202.
Chikeung, Ch. (2018). The effect of shared decision-making on the improvement in teacher’s Job development. http://www-.eric.ed.gov.
Doganay, A. (2019). Hidden curriculum on gaining the value of respect for human dignity. A qualitative study in two elementary schools in Adana.
Erring, T., Zetsche, U., Weidacker, K., Wahl, K., & Ehlers, A. (2010). The Perseverative Thinking Questionnaire (PTQ): Validation of a content independent measure of repetitive negative thinking. Behavior Therapy Expermental Psychiatry, 42(2): 225–232.
Fisher, M. J., & King, J. (2010). The self-directed learning readiness scale for nursing education revisited: A confirmatory factor analysis. Nurse Education Today. 30(1): 44-48.
Fisher, M., King, J., & Tague, G. (2001). Development of a self-directed learning readiness scale for nursing education. Nurse education today, 21 (7), 516.
Jackson, P. (1968). Life in Classrooms. Retrieved november25, 2005 from: http://www.kdpoorg-/images/Jackson.jpeg
Lee, H., Parsons, D., Kwon, G., Kim, J., Petrova, K., Jeong, E. and Ryu, H. (2014). Cooperation learning: reducing inferential thinking skills through cooperative learning and Cognitive and metacognitive strategy training. Computers and Education, 97(9), 97-115.
Lonie, J. M., and Desai K. R. (2019). Using Cognitive and metacognitive strategy training to develop Resilience Education and self-reflective skills in pharmacy students: A primer for pharmacy educators. Currents in Pharmacy Teaching and Learning, 7(5), 669-675.
Margolis, Eric. (2002). Hidden curriculum in higher education. London:Uk.
McEvoy, P. M.; Watson, H.; Watkins, E. R. and Nathan, P. (2013). “The relationship between worry, rumination, and comorbidity: Evidence for repetitive negative thinking as a transdiagnostic construct”. Journal of Affective Disorders, 151(3), 313-320
Merriam, S.B., Caffarella, R.S., Baumgartner, L.M. (1999). Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide, 2rd Edition. SanFrancisco: Jossy bass publisher.
Myles, B.S. and Andreon, D. (2018). Asperger syndrome and adolescence: practicul solutions for school success shawnee mission, ks.autismasperger publishing co.
Redish, E. F. (2019). The hidden curriculum: what do we really want our students to learn? http://www.sociology-index.com.
Szkodny, L. E. (2010). The Preservative Thinking Questionnaire: Development and validation Pennsy lvania State University.
Williamson, S. N. (2019). Development of a self-rating scale of self-directed learning. Nurse researcher. 14(2): 66-83.
Wong, J., McEvoy, M. and Rapee, M. (2019). A Comparison of Repetitive Negative Thinking and Post-Event Processing in the Prediction of Maladaptive Social Evaluative Beliefs: A Short-Term Prospective Study. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment. 10(24), 1-12.