ابراهیمی, سیده رضوانه, دهقانی, مرضیه. (1399). چرخش از کلاسهای حضوری به کلاسهای مجازی: چالشها، فرصتها و نحوه مواجه دانشآموزان متوسطه اول با آن. پژوهشهای آموزش و یادگیری, 17(2), 165-182. doi: 10.22070/tlr.2022.14509.1113
بادله, علیرضا, ایزدی خواه, الهه. (1398). مقایسة میزان یادگیری و یادداری دانشآموزان دختر پایة دوم ابتدایی در شیوههای آموزشی وبکوئست، سیّار و معکوس درس علوم تجربی. رویکردهای نوین آموزشی, 14(2), 21-44. doi: 10.22108/nea.2020.108368.1175
بنیسی، پریناز؛ طرفه نژاد، نرگس؛ طاهائی، سانازالسادات (1401)، فرصت ها و چالش های آموزش مجازی در دوران کرونا، نشریه رویکردی نو در علوم تربیتی :: تابستان 1401 - شماره 1،ص116-127.
حاجی زاده، انور؛ عزیزی، قادر؛ کیهان، جواد(1400)، تحلیل فرصتها و چالشهای آموزش مجازی در دوران کرونا: رهیافت توسعه آموزش مجازی در پسا کرونا. فصلنامه علمی تدریس پژوهی. سال نهم، شماره اول، بهار .صص: 204-174.
رحیمی دوست غلامرضا، سیاحی نسا، فلاحی مریم(2017)، راه های استفاده از آن. معلمان کالج از شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش. ؛ 4 (4): 10-6. Educ Strategies Med Sci
زارعی زوارکی، اسماعیل; فلاحی، مریم; نوروزی، داریوش(1395) ،مقایسه انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در نظام آموزش حضوری والکترونیکی نشریه :مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی - تابستان،دوره دوم - شماره 2/1.
شریفی، محمد؛ فتح آبادی، جلیل؛ شکری، امید؛ پاکدامن، شهلا(1398)، تجربۀ آموزش الکترونیکی در نظام آموزشی ایران: فراتحلیل اثربخشی آموزش الکترونیکی در مقایسه با آموزش حضوری، نشریه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی ،تابستان شماره2،ص9-24.
کشاورز، محسن؛ رحیمی، محسن و اسماعیلی، زهره (1392).بررسی میزان تأثیر یادگیری الکترونیکی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه. تابستان. دوره اول شماره 2
محمدی پویا ســـهراب.(1399)، آموزش و پرورش و کرونا چالش ها و ارزیابی اقدامات و ســیاســت های گذر از بحران. پژوهشــکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت.
محمدیاری یالقوز آغاج قاسم ، شهیدی سید حمید. کرونا و شکاف آموزشی. نشر یه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی. .۱25-۱60صص،52 شماره. ۱3۹۹.
مکرمتی، فاطمه(1400)، مقایسه تاثیر سه نوع آموزش حضوری، نیمه حضوری و آموزش غیر حضوری در ارتقاء عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم مدارس نمونه دولتی شهر اهواز،همایش کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت :: دوره 2،ص730-740.
Anna Bock1*, Kristian Kniha1 , Evgeny Goloborodko1 , Martin Lemos2 , Anne Barbara Rittich3 , Stephan Christian Möhlhenrich (2021), Effectiveness of face-to-face, blended and e-learning in teaching the application of local anaesthesia: a randomised study, Bock et al. BMC Medical Education (2021) 21:137
https://doi.org/10.1186/s12909-021-02569-z
Bains M, Reynolds PA, McDonald F, Sherriff M. Effectiveness and acceptability of face-to-face, blended and e-learning: a randomised trial of orthodontic undergraduates. Eur J Dent Educ. 2011 May;15(2):110-7. doi: 10.1111/j.1600-0579.2010.00651.x. Epub 2011 Jan 31. PMID: 21492347.
BakarNordin, A., & Alias, N. (2013). Learning Outcomes and Student Perceptions in Using of Blended Learning in History. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103, 577-585.
Beaunoyer, E.; Dupéré, S.; Guitton, M.J.( 2020), COVID-19 and digital inequalities: Reciprocal impacts and mitigation strategies. Comput. Hum. Behav,111, 106424.
Callister, R. R., & Love, M. S. (2016). A Comparison of Learning Outcomes in Skills-Based Courses: Online Versus Face-To-Face Formats. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 14(2), 243–256.
Gherhes, , V.; Stoian, C.E.; F ˘arcas,iu, M.A.; Stanici, M. E-Learning vs. Face-To-Face Learning: Analyzing Students’ Preferences and Behaviors. Sustainability 2021, 13, 4381. https:// doi.org/10.3390/su13084381.
Gopalan V, Juliana A, Abdul Nasir Z, Asmidah A, and Ruzinoor C. A review of the motivation theories in learning. AIP Conference Proceedings. American Institute of Physics, 2017. doi. org/10.1063/1.5005376 .
Huang, R.; Tlili, A.; Yang, J.; Chang, T.-W.; Wang, H.; Zhuang, R.; Liu, D. Handbook on Facilitating Flexible Learning During Educational Disruption: The Chinese Experience in Maintaining Undisrupted Learning in Covid-19 Outbreak; Smart Learning Institute of Beijing Normal University: Beijing, China, 2020. 3. Education Responses to Covid-19: Embracing Digital Learning and Online Collaboration. Available online: https: //read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=120_120544-8ksud7oaj2&title=Education_responses_to_Covid19_Embracing_digital_learning_and_online_collaboration (accessed on 27 January 2021).
Kim J. (2020),Learning and teaching online during Covid-19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. International Journal of Early Childhood;52(2):145-158.
Lowenthal, P.R.; Snelson, C. In search of a better understanding of social presence: An investigation into how researchers define social presence. Distance Educ. 2017, 38, 141–159.
Mulyanti B, Purnama W, Pawinanto RE. Distance learning in vocational high schools during the covid-19 pandemic in West Java province, Indonesia. Indonesian Journal of Science and Technology. 2020;5(2):271-282.
Owston, R., York, D., & Murtha, S. (2013). Student perceptions and achievement in a university blended learning strategic initiative. The Internet and Higher Education, 18, 38-46.
Sepulveda-Escobar P, Morrison A. Online teaching placement during the COVID-19 pandemic in Chile: challenges and opportunities. European Journal of Teacher Education. 2020;43(4):587-607.
Ramos-Morcillo AJ, Leal-Costa C, Moral García JE, Ruzafa-Martínez M.,(2020) Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID19 in Spain. International journal of environmental research and public health ;17(15):55- 19.
Taylor, J. A., & Newton, D. (2013). Beyond blended learning: A case study of institutional change at an Australian regional university. The Internet and Higher Education, 18, 54-60.