بهروزی، ناصر؛ شغابی، معصومه؛ مهرابیزاده هنرمند، مهناز و مکتبی، غلامحسین. (1392). بررسی رابطه یادگیری خودراهبر با عملکرد تحصیلی و رضایت از زندگی در دانش آموزان. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 1(6)، 170-155.
رحمتی، ندا .(1397). اثربخشی مهارتهای فراشناختی بر توانایی های شناختی و سبک های یادگیری دانشآموزان نارساخوان. فصلنامه جامعه شناسی آموزش و پرورش،4(6)، 86-7.
سعید، نسیم؛ علینژاد، مهرانگیز و گودرزی، ماندانا. (1394). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی، فراشناختی بر آمادگی یادگیری خودراهبر دانشجویان. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی، 6(1)، 39-47.
سیف، علی اکبر. (1390). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: انتشارات دوران.
شیرمحمدی، فرهاد؛ کاکاوند، علیرضا؛ صادقی، میثم و جعفری جوزانی، راضیه. (1395). نقش میانجی تفکر ارجاعی در ارتباط بین کمالگرایی و اضطراب اجتماعی. مجله مطالعات روانشناختی، 12(2)، 107-128.
صادقی، مسعود؛ خلیلی گشنیگانی، زهرا. (1395). نقش ابعاد یادگیری خودراهبر در پیشبینی سرزندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. پژوهش در آموزش علوم پژشکی، 8(2)، 9-17.
فتحیآذر، اسکندر؛ ادیب، یوسف؛ هاشمی، تورج؛ بدریگرگری، رحیم و غریبی، حسن.(1392). اثربخشی آموزش راهبردهای تفکر بر تفکر انتقادی دانشآموزان. پژوهشهای نوین روانشناختی، 29، 195-216.
قائدی، فهیمه؛ شبانکاره، الهام و مقدمبرزگر، مجید. (1395). تمایزیافتگی و تفکر ارجاعی: نقش واسطهای درماندگی آموخته شده. دو فصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی، 5(1)؛33-49.
قلتاش، عباس؛ اوجینژاد، احمدرضـا و برزگـر، محسـن.(1396). تـأثیر آمـوزش راهبردهـای فراشناخت بر عملکرد تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتـدایی. فصـلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، 1(4)، 119-30.
قمی، مهین؛ مسلمی، زهرا و محمدی، سید داوود. (1395). بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی با یادگیری خودراهبر در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(4)، 248-59.
کشاورزی، سمیه؛ فتحیآذر، اسکندر؛ میرنسب، میرمحمود و بـدریگرگـری، رحـیم. (1396). تاثیر آموزش آگاهی فراشناختی بر سبکهای تصمیمگیری و تنظـیم هیجـان دانـشآمـوزان دبیرستانی شهر تبریز. مجله روانشناسی شناختی، 1(5)، 51-60.
گردان شکن، مریم؛ یارمحمدیان، محمدحسین و عجمی، سیما. (1389). تاثیر تدریس بسته فراشناختی بر خودراهبری در یادگیری دانشجویان مدارک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(2)، 1-10.
میدانی، زهرا و شریفی، مهدی. (1393). بررسی رابطه بین سبکهای حل مسـأله، تـابآوری بـا باورهای شناختی – فراشناختی. فصلنامه مطالعات رفتاری، 185(13)، 37-65.
نادی، محمدعلی و سجادیان، ایلناز. (1385). هنجاریابی مقیاس سنجش خودراهبری در یادگیری، در مورد دانشآموزان دختردبیرستانهای شهر اصفهان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. 5(18)، 111-134.
نادی، محمدعلی؛ گردان شکن، مریم و گل پرور، محسن.(1390). تاثیر آموزش تفکر انتقادی، حل مساله و فراشناخت بر یادگیری خود راهبر در دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی. 8( 28 و 29)، 53-61.
یوسفوند، مهدی؛ میردریکوندی، فضلاله؛ سپهوندی، محمدعلی و فرخزادیان، علی اصغر. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی-فراشناختی بر تغییر سطح تابآوری تحصیلی و تفکر ارجاعی دانشآموزان دختر. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی. 12(45)، 30-13.
Ally, M. (2008). Foundations educational theory for online learning. In: 13 (185 61-53. 65-37).
Brame, C. J. (2019). Chapter 6 - metacognitive practices: Giving students tools to be self-directed learners. In C. J. Brame (Ed.), science teaching essentials (pp. 85-94): Academic Press.
Bruning, QH. (2001). Cognitive Psychology and Instruction. Upper Sadler River, 17 (7), 31-34.
Calmes, CEA., and Roberts, JE. (2007). Repetitive Thought and Emotional Distress: Rumination and worry as prospective predicators of depressive and anxious symptomatology, Journal of Personality and Social Psychology, 30(4), 343-356.
Candy, P. (1992). Self-Direction for Lifelong Learning: A Comprehensive Guide to Theory and Practice. Adult Education Quarterly. 42(3): 192-202.
Cohen, J. A., Verghese, J., and werling, JL. (2016). Meta Cognition and gate in older people. Maturitas, 93(21), 73-77.
Erring, T., Zetsche, U., Weidacker, K., Wahl, K., & Ehlers, A. (2010). The Perseverative Thinking Questionnaire (PTQ): Validation of a content independent measure of repetitive negative thinking. Behavior Therapy Expermental Psychiatry, 42(2): 225–232.
Fisher, M. J., & King, J. (2010). The self-directed learning readiness scale for nursing education revisited: A confirmatory factor analysis. Nurse Education Today. 30(1): 44-48.
Fisher, M., King, J., & Tague, G. (2001). Development of a self-directed learning readiness scale for nursing education. Nurse education today, 21 (7), 516.
Flavell, J. H. (2000). Development of children’s knowledge about the 525 mental world. International journal of behavioral development. 24(1): 15-23
Flavell, J. H., Miller, P. H., & Miller, S. A. (1985). Cognitive development (Vol338). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall
Gollek, C., and Doherty, M. J. (2013). Cognitive and metacognitive strategy training in word learning: Mutual exclusivity and inferential thinking? Journal of Experimental Child Psychology, 148(41): 51-69
Griffiths, C., and Oxford, R. L. (2014). Using Cognitive and metacognitive strategy training to Resilience Education and positive metacognition belief in students System, Procedia - Social and Behavioral Sciences 43(11), 1-10.
Inácio, M. J., and Salma, M. H. (2011). the competence of learning to learn in reduce inferential thinking : Promoting reflective thinking of the trainer of trainers, the role of Cognitive and metacognitive strategy training reflexive portfolio. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 29(4), 611-619.
Karsli, TA. (2015). Meta-Cognition and Locus of Control in University Students in Context of Viewpoint to Rape. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 205(9), 48-52.
Lee, H., Parsons, D., Kwon, G., Kim, J., Petrova, K., Jeong, E. and Ryu, H. (2014). Cooperation learning: reducing inferential thinking skills through cooperative learning and Cognitive and metacognitive strategy training. Computers and Education, 97(9), 97-115.
Lili, T. (2016). Cognitive and metacognitive strategy training on ntegrating thinking skills in foreign language learning: What can we learn reduce inferential thinking? Thinking Skills and Creativity, In Press, Corrected Proof, Available online.
Lonie, J. M., and Desai K. R. (2015). Using Cognitive and metacognitive strategy training to develop Resilience Education and self-reflective skills in pharmacy students: A primer for pharmacy educators. Currents in Pharmacy Teaching and Learning, 7(5), 669-675.
Margaryan, A., Littlejohn, A., and Stanton, N. A. (2016). The role of metacognitive therapy and Cognitive and metacognitive strategy training to academic Resilience . Safety Science, In Press, Corrected Proof, Available online.
McEvoy, P. M.; Watson, H.; Watkins, E. R. and Nathan, P. (2013). “The relationship between worry, rumination, and comorbidity: Evidence for repetitive negative thinking as a transdiagnostic construct”. Journal of Affective Disorders, 151(3), 313-320
Meidani, Z., and Sharifi, M. (2015). Structure relationship between Self- imaginary academic resiliency, and contion – meta-cognition strategy beliefs with Self-regulatory learning in pre-university girl students in Rasht city Procedia-Social and Behavioral Sciences, 185(13): 365-373.
Mekala, S., & Radhakrishnan, G. (2019). Promoting self-regulated learning through metacognitive strategies. IUP Journal of Soft Skills; Hyderabad. 3(2), 21-27.
Melanie K.T., Diane, T. N., Deryn, S. and Reginald, D. V. (2016). Do meta- cognitive beliefs affect meta-awareness of intrusive thoughts about trauma? Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 54(18), 292-300.
Merriam, S.B., Caffarella, R.S., Baumgartner, L.M. (1999). Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide, 2rd Edition. SanFrancisco: Jossy bass publisher.
Nadi, M. A., & Sajjadian, I. (2012). Investigating validity and reliability of guglielmino´s self-directed learning readiness scale (SDLRS) among medical and dentistry students. Iranian Journal of Medical Education, 12 (6), 467-479
Reeve, J., Nix, G., & Hamm, D. (2003). Testing models of the experience of self- determination in intrinsic motivation and the conundrum of choice. Journal of educational psychology. 95 (2), 375.
Shirmohamadi F, Kakavand A, Sadeghi M, Jafari JR.(2016). Repetitive negative thinking mediates the association between perfectionism and social anxiety. Psychology Studise; 12(2):107-28.
Szkodny, L. E. (2010). The Preservative Thinking Questionnaire: Development and validation Pennsy lvania State University.
Williamson, S. N. (2007). Development of a self-rating scale of self-directed learning. Nurse researcher. 14(2): 66-83.
Wong, J., McEvoy, M. and Rapee, M. (2015). A Comparison of Repetitive Negative Thinking and Post-Event Processing in the Prediction of Maladaptive Social Evaluative Beliefs: A Short-Term Prospective Study. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment. 10(24), 1-12.
Zimmerman, B. J. (2004). Self-regulated Learning and Academic Achievement Theoretical Perspectives. 2nd ed. Mahwah, NJ: Erlbaum, 4(18), 54-68.