آذریان، فاطمه (1393). رابطه بین باورهای معرفت شناسی و همدلی عاطفی دبیران با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس سوم متوسطه شهر زابل، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه کاشان.
اعتصامی فر، نرگس و صیف، محمدحسین (1395). بررسی رابطه معرفت شناسی دانشجویان با امیدواری خوش بینی تحصیلی دانشجویان دولتی شیراز. سومین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و آموزش در ایران، تهران.
امامی پور، سوزان و شمس اسفندآباد، حسن (1393). سبک های یادگیری و شناختی. تهران: سمت.
داداشزاده، وحید، الهویردی زاده، بهزاد و تمرزاده آذر، ابراهیم (۱۳۹۶). نقش واسطهای سبکهای یادگیری در رابطهی اهداف پیشرفت و سودمندی ادراک شده با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه ی دوم شهرستان چالدران. سومین کنفرانس توانمندسازی جامعه در حوزه علوم انسانی و مطالعات مدیریت،تهران، مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه.
داوودی، سمیه (1393). ارائه مدل پیش بینی پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی با تاکید بر نقش خودکارآمدی تحصیلی، درگیری شناختی، انگیزشی و رفتاری. فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی، شماره1، دوره4.
سلیمان نژاد، اکبر و آیرملوی، بهروز (1391). رابطه باورهای معرفت شناختی و گرایش به تفکر انتقادی در دانش آموزان دوره متوسطه شهر ماکو در سال تحصیلی 91-90. تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شماره3، دوره2،ص 1-29.
سواری، کریم (1396). اثر باورهای معرفت شناختی و ادراکات یادگیری بر عملکرد تحصیلی با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی. دو فصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی، شماره6، دوره1.
سیف، علی اکبر (1391). اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر دوران.
شعبانی ورکی، بختیار و حسین قلی زاده، رضوان (1392). تحول باورهای معرفت شناختی دانشجویان. دو ماهنامه علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، شماره4، دوره24.
طباطبایی فارانی، سحر؛ پیشقدم، رضا و مقیمی، سحر (1398). معرفی الگوی هیجامد به عنوان شیوهای کارآمد برای کاهش اضطراب خواندن در زبان خارجی. فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه، شماره 2.
عبداللهی، محمدحسین؛ فراهانی، محمدنقی و ابراهیمی، احترام (1391). بررسی و مقایسه رابطه بین سبکهای مقابله با تنیدگی، خلاقیت هیجانی و سلامت عمومی در دختران دانشجو. مجله روانشناسی، شماره45، دوره3.
غلام پور، میثم، اکبری بورنگ، محمد و قرآنی سیرجانی، سیما (1397). بررسی نقش باورهای معرفت شناسی و نگرش نسبت به ریاضی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته مهندسی. مجلهی تازه های علوم شناختی، شماره5، دوره1.
غلامعلی لواسانی، مسعود؛ خضری آذر، هیمن و امانی، جواد (1390). تفاوتهای جنسیتی در خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، ارزش تکلیف، درگیری شناختی و پیشرفت ریاضی. مطالعات ریاضی، شماره9، دوره1.
قدم پور، عزتالله؛ میرزایی فر، داود و سبزیان، سعیده (1393). بررسی رابطه بین درگیری تحصیلی و افت تحصیلی در دانشآموزان پسر و دختر سال اول دبیرستانهای شهر اصفهان(پیشبینی افت تحصیلی بر اساس درگیری تحصیلی). فصلنامه روانشناسی تربیتی، شماره34، دوره10.
کشاورز، یلدا (1396). نقش واسطهای باورهای معرفت شناسی در رابطه بین الگوهای فرزند پروری و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان متوسطه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
متقی، مریم و بهزادفر، مینا (۱۳۹۴). رابطهی ویژگیهای شخصیتی و سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان.سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، تحقیقات اسلامی سروش مرتضوی، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
مددلو، قهرمان؛ محمودزاده، ابراهیم؛ رسولی، خدیجه و شفیعی، حمید (1391). بررسی عوامل موثر در ضعف یادگیری درس زبان انگلیسی دانش آموزان دوره متوسطه استان آذربایجان غربی. سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی پژوهشکده تعلیم و تربیت ایران.
Aems, C. (2019). Goals, students, and studentmotivation. Journal of EducationalPsychology, 84, 861 -271.
Aikins,,Duell,O.K.,&Hutter,R.(2010).Epistemologicalbeliefs,mathematicalproblemsolvingbeliefsandacademicperformanceofmiddleschoolstudents.The ElementarySchoolJournal,105,289-304
Alrashidi, o. phan, H. P. , Ngu, B. H. (2016). Academic Engagement: An Overview of Its Definitions, Dimensions, and Major conceptualizations.Internationah Educati,n Studies: Vol. 9. 41-52.
Andrzejewski, Carey E. and Heather A. Davis .(2013). Human contact in the classroom:exploring how teachers talk about and negotiate touching students, Teaching and TeacherEducation 24: 779-794.
J. J., Christenson, S. L., Kim, D.,& Reschly, A. L. (2006). Measuring cognitiveand psychological engagement: Validation ofthe student engagement in Instrument.Journal of School Psychology, 44, 427-445.
Arslantaş HA(2015). Epistemological Beliefs and AcademicAchievement. J Educ Train Stud.4(1). doi:10.11114/jets.v4i1.1107.
Bong, M. (2009). Problems in academic motivation research and advantages
and disadvantages of their solutions. Contemporary Educational Psychology,21(3): 149-165.
Bromme,,Pieschl,S.,&Stahl,E.(2009).“Epistemologicalbeliefsarestandardsforadaptivelearning:afunctionaltheoryaboutepistemologicalbeliefsandmetacognition”.MetacognitionandLearning,5(1),7-26.
Buehl,(2008).Assessingthemultidimensionalityofstudents’epistemicbeliefsacrossdiversecultures. InM.S. Khine(Ed.), Knowing,knowledgeandbeliefs.Epistemologicalstudiesacrossdiversecultures(pp.65–112).NewYork:Springer.
Cano, F. (2012). Epistemological beliefs and approach to learning : There change throughsecondary school and their influence on academic performance. British Journal ofEducational Psychology, 75, 203-221.
Christian ,H.(2016). Cognitive style and educational performance. The case of public schools in Bogotá, Colombia, Educational Psychology An International Journal of Experimental Educational PsychologyVolume 36, 2016 - Issue 4.
Duell, O.K., & Schommer-Aikins, M. (2009). Measures of People's Beliefs aboutKnowledge and Learning. Educational Psychology Review, 13,419-449.
Dweck, C.S., & Leggett, E.L. (2010). A Socialcognitive Approach to
Motivation and Personality. Psychological Review, 95, 256-273.
Eisenhower, A, S., Bruce L. Baker & Jan .B.(2011). Early student - teacherrelationships of children with And without intellectual disability: Contributions ofbehavioral, social, and self-regulatory competence. Journal of School Psychology 45: 363-383.
Entwistle, N.J. & McCune, V. (2014). The conceptual bases of study
strategy inventories. Educational Psychology Review,16(4):325-345.
Finn, J. D. (2009). Parental engagement that makes a difference.Educational Leadership, vol. 55,NO.8, Pp. 20-24.
Fredericks, J. A. Blumenfeld, P. C. & Paris, A. H. (2009). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research, vol.74, Pp. 59-109.
Fredricks, J., Blumenfeld, P., & Paris, A. (2004). School engagement:
Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational
Research, 74(1).
Green B. A., Miller R. B., Crowson H. M., Duke, B. L., Akey K. L.(2018). Predicting high school student, cognitive engagement and achievement: contribution of classroom perception and motivation, Contemporary Educational Psychology, 20 (4), 462- 482, 2008.
Green, G. (2008). Supportive adult relationships and the academic engagement ofLatin American immigrant youth". Journal of School Psychology 46: 393-412.
Hamidzadeh B(2010). Introduction to Measurement and Evaluation of Academic Achievement. Morabian;4: 146-64. [In Persian]Saif A. Modern educational psychology: learning and teaching psychology. Tehran, Iran: Dorna Publication;. [In Persian].
Hammer,&Elby,A.(2011).Ontheformofapersonalepistemology.InB.K.Hofer&P.R.Pintrich (Eds.),Personalepistemology:Thepsychologyofbeliefs aboutknowledge andknowing(pp.169-190).Mahwah,NJ:Erlbaum.
Hofer,K.(2009).Personalepistemologyresearch:Implicationsforlearningandteaching.JournalofEducationalPsychologyReview,13(4),353-383.
Hofer,K.(2012).Personalepistemologyasapsychologicalandeducationalconstruct:Anintroduction.InB.K.Hofer&P.R.Pintrich(Eds.),Personal epistemology:Thepsychologyofbeliefsaboutknowledgeandknowing(pp.3-14).Mahwah,NJ:Erlbaum.
Hughes,J. N.& Oi-man Kwok. (2017). Classroom engagement mediates the effect ofteacher-student support on elementary students' peer acceptance: A prospective analysis.Journal of School Psychology 43 : 465-480.
Hurn, C. J. (2012). The limist and possibilities of schooling :AnIntroduction to the sociology of Education ,Boston: Allyn.
Kember, D. & Leung, D. Y. (2013). Development of questionnaire to measure the level ofreflective thinking.Assessment and Evaluation in Higher Education, 4, 381- 395.
Kesner, John E.(2012). Teacher Characteristics and the Quality of Child - TeacherRelationships. Journal of School Psychology 28(2): 133-l49.
Kondo-Brown, K. (2010). Affective Variables and Japanese L2
Reading Ability. Reading in a Foreign Language, v18 n1 p55-71
Lin,T. Deng,F. Chai,C,S. Tasi C. (2012). High school students’ scienti fic epistemologicalbeliefs, motivation in learning science, and their relationships: A comparative studywithin the Chinese culture. International Journal of Educational Development. 19 (1)125-136.
Linnenbrink, E.A., & Pintrich, P.R. (2003). The role of self efficacy belifes in student engagement andlearning in the classroom. Reading and Writing Quarterly, 19, 119-137.
Marzoghi, R., Fouladchang, M., & Shamshiri, B. (2008). Gender and level differencesinepistemological beliefs of Iranian undergraduates’ students. Journal of AppliedSciences, 8, 4698- 4701.
Mcnamara, D. (2010). Sir Karl Popper and Education. Journal of Educational Studies.XXV1(10), 24-39.
Newberry, M., & H. A. Davis.(2010). The role of elementary teachers' conceptions ofcloseness to students on their Differentail behaviour in the classroom. Teaching andTeacher Education. Doi:10.l0l6/j.tate.02.0l5.
Pakdaman, A, Niusha,B Boreiri, L. (2013). Relationship between epistemological beliefs,self-regulated learning strategies and academic achievement. Procedia Social andBehavioral Sciences, 84,1160–1165
Perkinson, H. (2011). Teachers without goals students without purposes. McGraw- Hill,U,S,A.
Perry, Jr., W.G. (2007). Patterns of development in thought and values of students in a liberal arts college:A validation of a scheme. Cambridge, MA: Harvard University, Bureau of Study Counsel. (ERIC Document eproduction Service No. ED 024315).
Phan, H. P., & Ngu. B. H. (2014). Longitudinal Examination of Personal Self-Efficacy and Engagement-Related Attributes: How Do they Relate. American Journal of Applied psychology, 3(4), 80-91.
Pianta Robert, C.(2012). Enhancing relationships between children and teachers.Washington, DC: American Psychological Association.
Pintrich, P.R. & Schunk., D,H. (2009). Motivation In Education: Theory,
Research, & Applications. New Jersey: Johnston.
Rastegar, A., Ghorban Jahromi, R. Salim Haghighi, A & Akbari, A, R. (2010). The relationof epistemological beliefs and mathematics achievement: the mediating role ofachievement goals, mathematics self-efficacy, and cognitive engagement. Journal ofEducational Psychology, 5, 791-797.
Ravindran, B. Green, B. DeBaker, T. (2010). Predicting preservice teachercognitive engagement with goal an epistemological beliefs. Paper
presented at the annual meeting of the American educational
association in new or lean. http//www. science direct. Com.
Reschly, A. & Christenson, S. L. (2014). School completion. In G. Bearand K. Minke (Eds.) Childrens needs: Development, prevention, and intervention Washington DC: National Association of School Psychologist. pp.147-169.
Rose, d and Samjet, k.(2013). the relationship between the classroom management style of international school teachers in Bangkok, International Journal of Advances in Computer Science and Technology (IJACST), Vol.2 , No.8, Pages : 05-10
saha, h. J. (2011). Aspiration and Expections of students: in h.J.saha (Ed.), International Education ; oxford :Pergamon http://www.new foundations .com/GALLERY /sizer. /html.
Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension.Journal of Educational Psychology, 82(3), 498-504.
Schunk, D. H., Pintrich, P. R., & Meece, J. L. (2012). Social cognitive theory and selfregulated learning. British Journal of Educational Psychology, 75, 203–221.
Shabani H.(2007).Teaching skills: teaching methods and techniques. Tehran, Iran: Samt Publication;. [In Persian]
Shell, D. F., & Husman, J. (2013). Control, motivation, affect, and strategic self-regulationin the college classroom: A multidimensional henomenon. Journal of EducationalPsychology, 100(2), 443-459
Sherry Y. Chen and Li-Ping Chang .(2016).The influences of cognitive styles on individual learning and collaborative learning,Innovations in Education and Teaching InternationalVolume 53, 2016 - Issue 4, Pages 458-471.
Soliman Nejhad, A., Saharan, M. (2012). A correlation control stop and self-regulatorywith advance academic. Journal Psychol Educ Sci Univ Teh, 31(2):175-98
Sunger, S. &, Gunggoren, S. (2016). The role of classroom environment perceptions inself-regulated learning and science achievement. Elementary Education Online, 8(3).
Thyer, B. A. (2012). Popper, positivism, and practice research: A Response to Munro.Journal of Social Work Education. 38 (3), 471- 474.
Wolters, C. A. & Rosental, H. (2012). The relation between students’
motivational bliefs and their use of motivational regulation strategies.
International Journal of Educational Research, VOL,33.Pp, 801-820.
Wolters, J. (2014). Advancing Achievement Goal Theory: Using GoalStructures and Goal Orientations to Predict Students’ Motivation,Cognition, and Achievement. Journal of Educational Psychology, 96,236–250.
Ziegler N(2015). English Language Learners' Epistemic Beliefs about
Vocabulary Knowledge: The University of Toledo.