آهنچیان محمدرضا و قائدی، یحیی (۱۳۷۹)، انسانشناسی تربیتی، تهران: انتشارات آئیژ. اژدری، لیلا؛ فرهنگی، علیاکبر؛ صالحی امیری، سیدرضا و سلطانیفر، محمّد (1396). مدل دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامۀ مطالعات فرهنگ-ارتباطات، شماره38، دوره 18، صفحات68=0102 https://dx. doi.org/10.22083/jccs. 2017.82143.2128
ایشانی، طاهره و حاجی حسین، منیژه (1396)، نقش کتاب فارسی بخوانیم دورة ابتدایی در هویت ملّی (با تأکید بر فرهنگ و میراث فرهنگی). فصلنامة مطالعات ملّی، 18 (2)، 131-115.
باهنر، ناصر ، چابکی، رامین (1393)، تحلیل ســواد رســانهای بر اساس مدل EC. مورد مطالعه: سیاستهای شورای عالی انقلاب فرهنگی. مطالعات فرهنگ و ارتباطات، 15 (28)، 28-7.
بقاییپور، پریسا. (1394)، نقش فرهنگ در برنامۀ درسی دانشآموزان، کنفرانس جهانی افقهای نوین در علوم انسانی، آیندهپژوهی و توانمندسازی، دورۀ 1، صفحات 1-14.
پایگاه کتاب های درسی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی.
پناهــی توانا، صادق؛ و معروفــی، یحیی (1395)، جایگاه مؤلفههای هویت فرهنگی در کتابهای ادبیات فارســی (تحلیل محتوا). پژوهش در برنامهریزی درسی، 33 (50)، 101-89.
روحی، ایوب؛ ناطقی، فائزه؛ عزیزی، نعمتالله و جلالوندی، مهناز. (1399). ارائۀ الگوی معتبر برای برنامۀ درسی مبتنی بر توجّه به همه خرده فرهنگها در نظام برنامۀ درسی ایران. پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی، 10 (1)، 95-121. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper. aspx?id=574000
صادقی، علیرضا (1390)، طراحی الگوی مطلوب برنامۀ درسی تربیت معلّم چندفرهنگی ایران، رسالۀ دکتری. دانشگاه علامه طباطبایی. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی.
صالحی عمران، ابراهیم و شکیباییان، طناز (1386)، بررسی میزان توجّه به مؤلفههای هویت ملّی در کتابهای درسی دورة ابتدایی، فصلنامة مطالعات ملّی، 29 (1)، 84-63.
صالحی عمران، ابراهیم؛ عابدینی بلترک، میمنت و منصوری، سیروس (1397)، تحلیل محتوای کیفی کتابهای درسی دورة ابتدایی بر مبنای مؤلفههای میراث فرهنگی. فصلنامة مطالعات توسعة اجتماعی و فرهنگی، 7 (1)، 36-9.
فاضلی، نعمتالله (1391)، مردمنگاری آموزش. تهران: انتشارات علمی.
رنجبر؛ محمود و ستوده؛ هدایتالله (1383)، مردمشناسی: با تکیه بر فرهنگ مردم ایران. تهران: ندای آریانا.
شریعتمداری، علی(1371)، جامعه و تعلیم و تربیت: مبانی تربیت جدید. تهران: امیرکبیر.
شعارینژاد، علیاکبر(1375)، مبانی روانشناختی تربیت. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
شــهیدی، سارا؛ احمدی، پروین و صمدی، پروین. (1392)، مؤلفههای فرهنگ عمومی در کتابهای درسی دورة ابتدایی. فصلنامة مطالعات ملی، 14(3،)106-77.
نورآبادی، ســولماز؛ ســبحانینژاد، مهدی و فناخســرو، محبوبه. (1397)، انعکاس جایگاه و اهمیت میان رشــتهایها در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامههای توسعة کشور. پژوهش در برنامهریزی درسی، 15 (2)، 15-1.
وثوقی، منصور و نیک خلق، علی اکبر (1378). مبانی جامعهشناسی. تهران: بهینه.
Alshenqeeti, H. (2019). Representation of culture in EFL textbooks and learners’ preference. Pedagogy Journal of English Language Teaching, 17(2), 127-135.
Apple, M. (1993). Official knowledge: Democratic education in a conservative age. New York: Routledge.
Bruner. J(1996), Culture and Education, Harvard University.
Gil, G. , & Luis, G. R. (2016). Discussing empirical research on the language and culture relationship to inform English as an additional/foreign language pedagogy and teacher education. Revista Horizontes De Linguística Aplicada, 15(1), 15-39.
Harada, V. H. (1994). An analysis of Asian American stereotypes in recent fiction for adolescent Readers. Ethnic Forum, 14, 43–58.
Klaudia Nowicka (2022), The Heritage Given: Cultural Landscape and Heritage of the Vistula Delta Mennonites as Perceived by the Contemporary Residents of the Region, Sustainability 2022, 14, 915.https://doi.org/10.3390/su14020915
Ketabi, S. and Rajabi S. (2012) Aspects of Cultural Elements in Prominent English Textbooks for EFL Setting. Theory and Practice in Language Studies, 2, 4, 705-712.
KULTHIDA SAEMEE & SINGHANAT NOMNIAN (2021),Cultural Representations in ELT Textbooks Used in a Multicultural School, rEFLections Vol 28, No 1, January - April 2021
Qu, Y. (2010) Culture Understanding in Foreign Language Teaching. English Language Teaching, 3, 4, 58-61.
Oehling, R. A. (1980). The yellow menace: Asian images in American film. In R. M. Miller (Ed. ), The kaleidoscopic lens: How Hollywood views ethnic groups (pp. 182–206). New Jersey: Ozer.
Tony Bennett (2015) Cultural Studies and the Culture Concept, Cultural Studies, 29:4, 546-568, https://doi.org/10.1080/09502386.2014.1000605
Tylor, E. B. (1871) Primitive Culture: Researches into the Development of Mythology, Philosophy, Religion, Language, Art and Custom, London, J. Murray.
Zergollern-Miletić, L. (2011) An eternal question: How to teach culture?. In: Horvath, J. (Ed. ) Empirical studies in English Applied Linguistics. Lingua Franca Csoport, Pecs, 3-12.