آقاگلزاده، فردوس؛ داوری، حسین (1393) جهانیشدن و گسترش زبان انگلیسی؛ ضرورتها و الزامات بهرهگیری از رویکرد انتقادی در مواجهه با زبان انگلیسی در ایران، راهبرد فرهنگ، 7(25): 203-179.
احمدی، خدیجه؛ رنجدوست، شهرام؛ عظیمی، محمد (1399) تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه، پژوهش در برنامهریزی درسی،17(64). 91-102.
احمدیصفا، محمد؛ دنیایی، شادی؛ سهرابی، شیلان؛ فراهانی، مجتبی؛ خاسمی، دایان؛ ساعدپناه، الهه (1397) ارزیابی کتب آموزش زبان انگلیسی پایه اول دوره متوسطه اول، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 26-1.
احمدیپور، طاهره (1387) لزوم اتخاذ سیاست زبانی در برابر گسترش زبان انگلیسی، فصلنامه مطالعات ملی، (35):134-119.
ادیب حاج باقری، محسن؛ پرویزی، سرور؛ صلصالی، مهوش (1389) روش های تحقیق کیفی، تهران: انتشارات بشری
پاکزادیان، سارا سادات (1396) انگیزه یادگیری زبان برای دانشجویان غیر زبان در ایران، رساله دکتری، دانشگاه الزهرا.
تاجیک اسماعیلی، سمیه (۱۳۹۳) نقش رسانهها در آموزش و تربیت شهروندی، اولین همایش ملی رسانه، ارتباطات و آموزشهای شهروندی، تهران - قیامدشت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق (قیامدشت).
حیدریکایدان، ژیلا؛ آذری، مهران (1389) رابطه هوش هیجانی و راهبردهای آموزش زبان انگلیسی، مجله یافتههای نو در روانشناسی، 3(9): 114-95.
جعفری، سمانه؛ محمدی، زهره (1396) تأثیر رویکرد یادگیری مبتنی بر پروژه بر یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی توسط زبانآموزان ایرانی، پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 7(2): 354-325.
جعفریان، سکینه (1384) بررسی میزان اهمیت و ضرورت تعیین سن مناسب برای آغاز آموزش زبان انگلیسی، پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش، پژوهشگاه تعلیم و تربیت کاربردی تبریز.
رحیمی، مهرک؛ نبیلو، زهرا (1387) جهانیشدن و ضرورت اصلاح دورههای آموزش زبان انگلیسی در ایران؛ چالشها و فرصتها، فناوری و آموزش، 3(2):124-115.
علویمقدم، بهنام؛ خیرآبادی، رضا (1391) بررسی انتقادی برنامه درسی ملی در حوزه آموزش زبانهای خارجی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 7(25):44-27.
غلامی، فاطمه؛ عارفی، محبوبه؛ فتحی واجارگاه، کوروش؛ ابوالقاسمی، محمود (1396) چالشهای آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزشی ایران از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی، فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(2):194-161.
کاظمی، مصطفی (1388) نگرش کاربردی به مدلهای تدوین استراتژی شرکتها بر اساس پارادایم تجویزی، ماهنامه صنعت و کارآفرینی، 40(40):63-58.
کرمی، مرتضی؛ سیلانی، آمنه؛ پاکمهر، حمیده (1391) فرهنگ و برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 7(26): 148-127.
کلانتری، رضا؛ غلامی، جواد (1390) بررسی علل ناکارآمدی آموزشوپرورش در آموزش زبان انگلیسی و مقایسه مدارس عمومی و آموزشگاههای خصوصی، فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه، (3)، 12-16.
کیانی، غلامرضا؛ نویدینیا، حسن؛ مؤمنیان، محمد (1390) نگاهی دوباره به رویکرد برنامه درسی ملی نسبت به آموزش زبانهای خارجی، جستارهای زبانی؛2(2)، 1-8.
Ahmad, A., & Khan, S. (2011). Significance of language policy awareness in English language teaching. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 1897-1900.
Anyiendah, M. S. (2017). Challenges faced by teachers when teaching English in public primary schools in Kenya. In Frontiers in Education (Vol. 2, p. 13). Frontiers.
Butcher, B. & Mardsen, L. (2004). Measuring Soft Outcomes: A review of the literature. The Research and Development Bulletin, 2(3), 31-36.
Celce-Murcia, M., & McIntosh, L. (1991). Teaching English as a second or foreign language.
Craige, E, (2011).The contribution of descriptive corpus linguistics to English language teaching. Linguistics and Education, 22(3), 290-293.
Creswell, J.W (1998) qualitative inquiry and research design: chossing among tradition, thousand oask, CA: sage publication.
Creswell, J.W & Clark, V. L (2007) designing and conducting mixed methods research. First edition, thousand oask, sage publication.
Crystal, D. (2003). The Cambridge Encyclopedia of the English Language. 2nd Cambridge: Cambridge University Press.
Flattery, B. (2007). An overview of English in South Korea: Language, Culture, and Pedagogy. Available at: http: homes. Chass.
Farhady, H & Hedayati, H (2009). Language assessment policy in Iran. Annual Review of Applied Linguistics, 29, 132–141.
Heiw, W. (2012). English language teaching and learning issues in Malaysia. Journal of Arts, Science & Commerce. 3(1), 11-14.
MacCabe, C. (1985). English Literature in a Global Context. In Quirk and H. Widdowson (Eds.). English in the World: Teaching and Learning the Language and Literatures (pp. 11-30). Cambridge: Cambridge University Press.
Morrow, S. L. (2005). Quality and trustworthiness in qualitative research in counseling psychology. Journal of counseling psychology, 52(2), 250.
Mudraya, O. (2008). Engineering English: A lexical frequency instructional model. English for Specific Purpose. 25(4), 235-256.
Nunan, D. (2003). The Impact of English as a Global Language on Educational Policies and Practices in the Asia-Pacific Region. TESOL Quarterly. 37(4). 589-613.
Ortiz, A. (2007). English language learning with special needs; Effective instructional strategies. Journal of learning disabilities. 321-420.
Oudah, F., & Altalhab, S. (2018). Saudi EFL Teaching Training Programmes: Teachers’ Perceptions and Needs. Theory and Practice in Language Studies, 8(11), 1407-1414.
Pishghadam, R. & Naji, E. (2012). Applied ELT as a Panacea for Linguistic Imperialism. Iranian EFL Journal. 1.35-50.
Pishghadamm, R, Zabihi, R. (2011). Crossing the threshold of Iranian TEFL. Applied Research in English: 1(1), 57-74.
Richards, J.C, & Renandya, W.A. (2002). Methodology in language teaching: an anthology of current practice. Cambridge University Press.
Rivers, D. J. (2008). English as an International Business Language (EIBL): The need for an increase in theoretical and practical research focusing on written business communications across cultural boundaries in relation to multinational corporate language selection. Asian ESP Journal, 4(2), 6-22.
Rivers, W. M. (2018). Teaching foreign language skills. University of Chicago Press.
Spolsky, B. (2004). Language Policy. Cambridge: Cambridge University Press.