-ادیب، یوسف، عزتی، محمدرضا، فتحیآذر، اسکندر و محمودی، فیروز (1395). ارزیابی میزان توجه به سواد فناورانه در آموزش و پرورش عمومی پایههای اول تا نهم. نشریه آموزش و ارزشیابی، 9 (35): 125-154.
- اسماعیلی، مهرداد؛ طلوعی اشلقی، عباس؛ پورابراهیمی، علیرضا و اسمعیلی، رقیه (1392). بررسی میزان پذیرش و امکان پیادهسازی فناوری اطلاعات در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بر اساس مدل دیویس (TAM). پژوهنده (مجلهی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)، 18(1)، 45-40.
- آقاکثیری، زهره و زمانی، بیبی عشرت (1392). زمینهیابی ادراک تلفیق فناوری آموزشی در فعالیتهای علمی_ آموزشی و پژوهشی دانشجویان دانشکدههای علوم تربیتی و روانشناسی، علوم و فنی- مهندسی دانشگاه اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، 8(1)، 128-105.
- امیرافضلی، سمیرا (1393). بررسی جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و امکانسنجی کاربرد آن در مدارس متوسطه شهر جیرفت. پایاننامه کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
- تقوا، محمد رضا؛ رجبپور، ابراهیم؛ و بابااحمدی، سارا (1392). عوامل مؤثر بر پذیرش سیستمهای آموزش الکترونیکی مبتنی بر وب در آموزش ضمن خدمت. مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، 1(3)، 188-165.
- جلالی، علی اکبر و دیگران (1390). نقشه راه مدارس هوشمند، چاپ دوم. تهران: نشر ایران.
- حسینی، زهرا (1394). مقایسه تأثیر الگوهای آموزش مستقیم و ساختارگرایی بر افزایش دانش تلفیق تکنولوژی دانشجو معلمان. رویکردهای نوین آموزشی. دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان. سال دهم، شماره 2. 21-40
- خلیفه سلطانی، سید مصطفی شریف؛ کریمی علویجه، مهدی؛ و مظاهری، مهدی (1390). بررسی چالشهای کاربست فنآوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی و یادگیری. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(3).
-رشیدترابی، مجید؛ آهنچیان، محمدرضا و سعیدی رضوانی، محمود (1386). اضطراب مدیران گروه، اعضای هیأت علمی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به روش آموزش مداوم از طریق اینترنت: بررسی برخی عوامل مرتبط. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7 (2). 279-287.
- زمان، زینب و سعید مشتاقی (1393). بررسی رابطه مؤلفه های مدل پذیرش فناوری بر میزان مقبولیت یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان: یک مطالعه موردی، کنفرانس بین المللی علوم انسانی و مطالعات رفتاری. تهران: موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا.
- زمانی، بی بی عشرت؛ ببری، حسن؛ و موسوی، ستاره (1391). عوامل مرتبط با اضطراب دانشجویان علوم پزشکی اصفهان به پذیرش یادگیری از طریق تلفن همراه با استفاده از مدل پذیرش فناوری. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 9(2)، 117-110.
- سبحانینژاد، مهدی؛ نوروزی، علی؛ امانی، جواد؛ و حیات، علی اصغر (1389). تبیین نقش حمایت سازمانی، تجربه، اضطراب و خودکارآمدی رایانه در پیشبینی کاربست رایانه. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 7(11)، 68-45.
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ و حجازی، الهه (1389). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.
- شعبانی، حسن (1382). چالشها و رویکردهای عصر اطلاعات و ضرورت تحول در ساختار و فرآیند اجرای برنامههای درسی آموزش عالی. ارائه شده در سومین همایش برنامهدرسی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران، انجمن برنامهدرسی ایران.
- شریفی، اصغر (1383). ارائه چهارچوب ادراکی برای نهادینه کردن فناوریهای ارتباطات و اطلاعات (ICT) در نظام مدیریت دانشگاهی. رسالهی دکتری، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
- طلایی، ابراهیم؛ انصاری، نسیرین؛ پهلوان، مکرمه و ابوطالبی، زهرا (1395). هوشمندسازی مدرسه در ایران از سیاستگذاری تا عمل: مطالعه موردی چندگانه. فصلنامه تعلیم و تربیت، 127. 79-105.
- کریمی، آصف و مختارنیا، محمد (1385). بررسی عوامل مؤثر بر کاربرد فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) توسط آموزشگران در هنرستانهای فنی و حرفهای کشاورزی، مطالعه موردی: استان زنجان. مجله علوم کشاورزی ایران، 37(2)، 332-321.
- ماستری فراهانی، فاطمه؛ رضایی شریف، علی و حسنلو، حسین (1391). موانع به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یادگیری/یاددهی. فصلنامه راهبردهای آموزش، 5(1)، 21-15.
- منصورفر، کریم (1388). روشهای پیشرفته آماری همراه با برنامههای کامپیوتری. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- موغلی، علی رضا؛ طالبی، سعید؛ و صیف، محمد حسن (1390). عوامل مرتبط با اضطراب دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 8(1)، 40-33.
- نوروزی، معصومه؛ زندی، فرامک؛ و موسی مدنی، فریبرز (1387). رتبهبندی روشهای کاربرد فناوری اطلاعات در فرآیند یاددهی- یادگیری مدارس. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 7(26)، 34-9.
- یوسفی سعیدآبادی، رضا و محسنی، ثریا (1391). رابطه شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانهای دانشجویان. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(3)، 105-83.
-Angeli, C., & Valanides, N. (2009). Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT– TPCK: Advances in technological pedagogical content knowledge (TPCK). Computers & Education, 52(1), 154-168.
-Ay, Y., Karadag, E. & Acat, M. B. (2015). The Technological Pedagogycal Content Knowladge-Practical (TPACK-Practical) model: Examination of its validity in the Turkish culture via structural equation modeling. Computers & Education, 88(9), 97-108.
-Bingimlas, K. A. (2009). Barriers to the successful integration of ICT in teaching and learning environments: A review of the literature. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 5(3), 235-245.
-Bismillah Khatoon, A. K. (2008). Malaysia's experience in training teachers to use ICT. In E. Meleisea (Ed.), ICT in teacher education: Case studies from the Asia-Pacific region (pp. 10-22). Bangkok: UNESCO Publication. [Verified 9 May2010; 2.4 MB] http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001567/156757e.pdf
-Brown, D., & Warschauer, M. (2006). From the university to the elementary classroom: Stude’ experiences in learning to integrate technology in instruction. Journal of Technology and Teacher Education, 14(3), 599-621.
-Chai, C. S., Koh, J. H. L. & Tsai, C. C. (2010). Facilitating preservice teachers’ development of technological, pedagogical, and content knowledge (TPACK). Educational Technology & Society, 13, 4, 63–73.
-Debbagh, M. & Jones, W. M. (2015). Using the TPACK framework to examine technology integration in english language teaching. In D. Slykhuis & G. Marks (Eds.), Proceedings of society for information technology & teacher education. VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). 3121-3126.
-Doering, A., Scharber, C., Miller, C., & Veletsianos, G. (2009). GeoThentic: Designing and assessing with technology, pedagogy, and content knowledge. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(3), 316-336
-Doering, A. & Velesianos, G. (2007). An investigation of the use of real-time, authentic geospatial data in the K-12 classroom. Journal of Geography, Special Issue on Using Geospatial Data in Geographic Education, 106, 6, 217–225.
-Ertmer, P. A. & Ottenbreit-Leftwich, A. T. (2010). Teacher technology change: how knowledge, confidence, beliefs, and culture intersect. Journal of Research on Technology in Education, 42, 3, 255–284.
-Gray, L., Thomas, N. & Lewis, L. (2010). Teachers’ use of educational technology in U.S. Public Schools: 2009. First Look. NCES 2010-040. National Center for Education Statistics.
-Hafkin, N. J., & Taggart, N. (2001). Gender, information technology, and developing countries: An analytic study. Office of Women in Development, Bureau for Global Programs, Field Support and Research, United States Agency for International Development.
-Hsu, M. K., Wang, S. W. & Chiu, K. K. (2009). Computer attitude, statistics anxiety and selfe fficacy on statistical software adoption behavior: an empirical study of online MBA learners. Computer In Human Behavior, 25 (2), 412-420.
-Hocutt, M., Wright, V., Hartman, J. & Ray, B. (2004). Comparing instructional methodologies in sixth-grade science: Traditional textbook, integrated science, and integrated science with technology enhancement. In R. Ferdig et al. (Eds.), Proceedings of society for information technology and teacher education. VA: AACE. 4661- 4666
-Jarosievitz, B. (2009). ICT use in science education. Research, Reflection and Innovations in Integrating ICT in Education, 1(4), 382-386.
-King, W. R., He, J. (2006). A meta-analysis of the technology acceptance model. Information & Management, Vol. 43, PP: 740- 755.
-Kinzie, M. B., Delcourt, M., & Powers, S. M. (1994). Computer Technologies: Attitudes and Self-Efficacy across Undergraduate Disciplines. Research in Higher Education, 35 (6), 745-768.
-Krautberger, G. (2015). Innovation policy, information society, telecommunications innovation polcicy, information society, telecommunications. ICT Strategy of the German federal.
-Lee, M.-H. & Tsai, C.-C. (2010). Exploring teachers’ perceived self efficacy and technological pedagogical content knowledge with respect to educational use of the World Wide Web. Instructional Science, 38, 1, 1–21.
-Lubis, M.A., Ariffin, S.R., Muhamad, T.A., Ibrahim, M.S., & Wekke, I.S. (2009). The Integration of ICT in the teaching and learning processes: A study on smart school of Malaysia. Paper presented at the 5th WSEAS/IASME International Conference on Educational Technologies, Greece.
-Mills, A.J., Durepos, G., & Wiebe, E. (Eds.) (2010) Encyclopedia of case study research, Volumes I and II. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
-Ming, S.T., Hall, C., Azman, H., & Joyes, G. (2010). Supporting smart school teachers’ continuing professional development in and through ICT: A model for change. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 6(2), 5-20.
-McAnear, A. (2009). Effective technology integration. Learning & leading with technology. ISTE (International Society for Technology in Education), 1.800.336.5191 (U.S. & Canada).
-McKinney, D. (2007). Face to face class, online discussion: Developing effective discourse in history survey courses. In C. Montgomerie & J. Seale (Eds.), Proceedings of world conference on educational multimedia, hypermedia and telecommunications. Chesapeake, VA: AACE. 2582-2585.
-Mikre, F. (2015). The roles of information communication technologyes in education reveiew article with emphasis to the computer and Internt. Educational Technology, 10(4), 112-128.
-Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
-Multimedia Development Corporation. (2005). The smart school roadmap 2005-2020: An education Odyssey. Ministry of Education, Kuala Lumpur.
-Mumtaz. S. (2000). Factors affecting teachers’ use of information and communications technology: A review of the literature. Journal of Information Technology for Teacher Education, 9(3), 319-341.
-Newhouse, P. (2002). Literature review: The impact of ICT on learning and teaching. Perth: Western Australian Department of Education, 32(3), 16-22.
-Noian, J. Piyawat. T,. Norcio, A. F (2005): Computer Attitude and Computer Self-Efficacy: A Case Study of Thai Undergraduate Students: 11th international conference on Human-computer inretaction. July 22-27.
-Onal, N. (2016). Development, Validity and Reliability of TPACK Scale with Pre-Service Mathematics Teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 10, 15345.
-Owens, J. S., Goldfine, M. E., Evangelista, N. M, Hoza, B. & Kaiser, N. M. (2007). A critical review of self-perceptions and the positive illusory bias in children with ADHD. clinical child and family psychology Review, 10, 335-351.
-Polly, D., Mims, C., Shepherd, C. E., &Inan, F. (2010b). Evidence of impact: transforming teacher education with preparing tomorrow’s teachers to teach with technology. Teaching and Teacher Education, 26, 863–870.
-Schmidt, D., Baran, E., Thompson, A., Koehler, M. J., Shin, T., & Mishra, P. (2009, April). Technological pedagogical content knowledge (TPACK): The development and validation of an assessment instrument for preservice teachers. Paper presented at the 2009 annual meeting of the American Educational Research Association. April 13-17, San Diego, CA.
-Shulman, L. S. (1986). Those who understand: knowledge growth in teaching. Educational Research, 15, 4–14.
-Wang, T. (2009). Rethinking teaching with information and communication technologies (ICTs) in architectural education. Teaching and Teacher Education, 25, 1132–1140.
-Wang, Y. , Lin, H. , Tang, T. (2003). Determinants of User Acceptance of Internet Banking: An Empirical Study. International Journal of Service Industry Management, Vol. 14, No. 5, PP. 501- 519.
-Yi‐Fen Yeh, Ying‐Shao Hsu, Hsin‐Kai Wu, Fu‐Kwun Hwang, Tzu‐Chiang Lin (2014). Developing and validating technological pedagogical content knowledge-practical (TPACK-practical) through the Delphi survey technique. British Journal of Educational Technology Volume 45, Number 4..
-Yu, P., Li, H., & Gagnon, M.P. (2008). Health IT acceptance factors in long-term care facilities: a crosssectional survey. International Journal Of Medical Informatics, 78(4), 219-229.