اصغری، مهرداد؛ علیزاده، مهستی؛ کاظمی، عبدالحسین؛ صفری، حسین؛ اصغری، فرهاد؛ باقریاصل، محمدمهدی؛ و حیدرزاده، سیامک (۱۳۹۱). چالشهای آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی از دیدگاه اعضاء هیئت علمی. مجلهی مرکز مطالعات و توسعهی آموزش علوم پزشکی یزد، ۷(۱): ۲۶-۳۴.
اسماعیلی، هادی؛ رحمانی، شاهپور؛ کاظمی، احمد؛ و علیاحمدی، مصطفی (۱۳۹۵). ارزیابی وضعیت یادگیری الکترونیکی واحد آموزش الکترونیکی دانشگاه سیستان و بلوچستان. پژوهشهای مدیریت عمومی، ۹(۳۴): ۲۲۱-۲۴۱.
بابایی، محمود (1389). مقدمهای بر یادگیری الکترونیکی. تهران: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، چاپار.
باقریمجد، روحالله؛ شاهی، سکینه؛ و مهرعلیزاده، یدالله (۱۳۹۲). چالشهای توسعهی آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی (مطالعهی موردی دانشگاه شهید چمران اهواز). توسعهی آموزش در علوم پزشکی، ۶(۱۲): ۱-۳۱.
تقیزاده، سعیده (1399). چالشها و راهکارهای یادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان. مجموعه مقالات چالش های یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی، دانشگاه بوعلی سینا.
جعفریفر، زهره؛ خراسانی، اباصلت؛ و رضاییزاده، مرتضی (۱۳۹۵). شناسایی و رتبهبندی چالشهای یادگیرندگان در آموزش و بهسازی الکترونیکی منابع انسانی (مطالعهی موردی: دانشگاه شهید بهشتی). فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، ۱۱(۲): ۸۵-۱۰۴.
حسینپور، سهیلا (1399). تبیین فلسفی پارادایم پساساختارگرایی یادگیری الکترونیکی با تاکید بر آموزش عالی. مجموعه مقالات چالشهای یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی، همدان. دانشگاه بوعلی سینا.
حسینیسنو، سیدامین؛ و عطاری، مهسا (۱۳۹۴). شناسایی و اولویتبندی عوامل آموزشی و فناوری موثر بر موفقیت آموزش الکترونیکی از نظر دانشجویان دورههای الکترونیکی کارشناسی ارشد پردیس بین المللی دانشگاه فردوسی، دومین کنگرهی بین المللی فناوری، ارتباطات و دانش.
دهقانزاده، حسین (1399). ویدئوهای آموزشی غیرهمزمان، راهبردی مناسب جهت تقویت حضور اجتماعی- عاطفی در محیطهای یادگیری. مجموعه مقالات چالشهای یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی. دانشگاه بوعلی سینا همدان.
رستگارپور، حسن؛ و گرجیزاده، سحر (۱۳۹۱). ارزیابی کارآمدی دورههای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تربیت مدرس از دیدگاه کاربران. فصلنامهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، ۲(۳): ۵-۳۰.
روشنی علی بنه سی، حسن؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ خراسانی، اباصلت (1396). چالشهای کیفیت ارزشیابی برنامهی درسی دورهی آموزش مجازی (مورد مطالعه: دانشگاه شهید بهشتی). فصلنامهی مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 7(18): 29-52.
ساجدیفر، یوسف و عمرانی، لیلا (1399). شناسایی چالشهای موجود در سیستم آموزشی دانشگاههای کشور در دوران شیوع کرونا. مجموعه مقالات چالشهای یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی، همدان. دانشگاه بوعلی سینا.
شهیدی، فاطمه؛ و ظریف صنایعی، ناهید (1392). تعامل در یادگیری الکترونیکی. مجلهی بین رشتهای یادگیری مجازی در علوم پزشکی، 4(3): 48-55.
صنیع ثالث، زهره؛ محمودی، محمد تقی؛ و مالکی، شهاب (۱۳۹۵). بررسی چالشهای یاددهی- یادگیری بر توسعه و بکارگیری آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران (مورد مطالعه؛ دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد). آموزش در علوم انتظامی، ۲۳(۱۴):۱۰۱-۱۲۰.
فیضی، کامران؛ و رحمانی، محمد (۱۳۸۸). یادگیری الکترونیکی در ایران، مسائل و راهکارها با تأکید بر آموزش عالی. فصلنامهی پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، ۱۰(۳): ۹۹-۱۲۰.
قراباغی، حسن (1399). چالشهای آموزش الکترونیکی در آموزش عالی: نگاهی به جایگاه پرورش حیطهی روانی حرکتی و حیطهی عاطفی در شرایط ناشی از کرونا ویروس. مجموعه مقالات چالشهای یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی، همدان. دانشگاه بوعلی سینا.
کاکائی، فهیمه؛ و حکیمزاده، رضوان (۱۳۹۵). ارزیابی کیفیت برنامهی آموزش الکترونیکی دورهی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز. فصلنامهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، ۶(۳): ۸۵-۱۰۹.
محمدی علیآبادی، محسن (۱۳۹۵). بررسی چالشهای توسعه و پیادهسازی آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیامنور مرکز بافت، اولین کنفرانس ملی شهر هوشمند، قم.
موسوی، مینا؛ محمدزاده نصرآبادی، مهناز؛ پزشکیراد، غلامرضا (1390). شناسایی و تحلیل موانع و عوامل بازدارنده به کارگیری و توسعه یادگیری الکترونیکی در دانشگاه پیام نور. فصلنامهی پزوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 16(59): 137-154.
میرزایی، علیرضا؛ و شعبانینیا، فریدون (۱۳۹۲) مروری بر سیستمهای نوین آموزشی. مجلهی بینرشتهای یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، ۴(۲): ۶۲-۷۴.
نوبخت، ملیحه؛ غلامی، حسن؛ عمادزاده، علی؛ و سرگزی، سمانه (۱۳۹۵). بررسی کیفیت دورهی آموزش الکترونیکی رشتهی آموزش پزشکی بر اساس معیارهای آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجلهی مرکز مطالعات و توسعهی آموزش علوم پزشکی یزد، ۱۱(۴): ۲۸۷-۳۰۰.
Abed, E. K. (2019). Electronic Learning and its Benefits in Education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 15(3), em1672.
Aboagye, E., Yawson, J. A., & Appiah, K. N. (2021). COVID-19 and E-learning: The challenges of students in tertiary institutions. Social Education Research, 1-8.
Affouneh, S., Salha, S., & Khlaif, Z. N. (2020). Designing quality e- environments for emergency remote teaching in coronavirus crisis. Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences, 11(2), 135-137.
Ali, M., Hossain, S. K., & Ahmed, T. (2018). Effectiveness of E-learning for university students: Evidence from Bangladesh. Asian Journal of Empirical Research, 8(10), 352-360.
Alqahtani, A. Y., & Rajkhan, A. A. (2020). E-learning critical success factors during the covid-19 pan-demic: A comprehensive analysis of e-learning managerial perspectives. Education Sciences, 10(9), 1–16.
Aparicio, M., Bacao, F., & Oliveira, T. (2016). Cultural impacts on e-learning systems' success. The Internet and Higher Education, 31, 58-70
Babu, G. S., & Sridevi, K. (2018). Importance of E-learning in Higher Education: A study. International Journal of Research Culture Society, 2(5), 1-8.
Bao, W. (2020). COVID‐19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(2), 113-115.
Bhagat, K. K., Wu, L. Y., & Chang, C. Y. (2016). Development and validation of the perception of students towards online learning (POSTOL). J. Educ. Technol. Soc., 19(1), 350-359.
Bransford, J. D., Brown, A. L., & Cocking, R. R. (2010). How People Learn: Brain, Mind, Experience and School. First ed. National Academies Press.
Chang, C. L., & Fang, M. (2020). E-Learning and online instructions of higher education during the 2019 novel coronavirus diseases (COVID-19) epidemic. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1574, No. 1, p. 012166). IOP Publishing.
Dhawan, S. (2020). Online Learning: A Panacea in the Time of COVID-19 Crisis. Journal of Educa-tional Technology Systems, 41(1), 5–22.
Edelhauser, E., & Lupu-Dima, L. (2020). Is Romania prepared for eLearning during the COVID-19 pandemic?. Sustainability, 12(13), 5438.
El Gamal, S., & Abd El Aziz, R. (2011). The Perception of Students' Regarding E-Learning Implementation in Egyptian Universities. In The Fifth International Conference on Digital Society, eL&mL.
Gillett-Swan, J. (2017). The challenges of online learning: Supporting and engaging the isolated learner. Journal of Learning Design, 10(1), 20-30.
Jena, P. K. (2020). Online learning during lockdown period for covid-19 in India. International Journal of Multidisciplinary Educational Research (IJMER), 9.
Kaisara, G., & Bwalya, K. J. (2021). Investigating the E-Learning Challenges Faced by Students during COVID-19 in Namibia. International Journal of Higher Education, 10(1), 308-318.
Kebritchi, M., Lipschuetz, A., & Santiague, L. (2017). Issues and challenges for teaching successful online courses in higher education: A literature review. Journal of Educational Technology Systems, 46(1), 4-29.
Kim, N., Smith, M. J., & Maeng, K. (2008). Assessment in Online Distance Education: A Comparison of Three Online Programs at a University. Online Journal of Distance Learning Administration. 6: 135-143.
Kumar, P., & Sridhar, S. (2020). Review Study on E-Learning in Higher Education Administration and Management. (IJITR) International Journal of Innovative Technology and Research, 8(2): 9506-9511.
Lakhal, S., Bateman, D., & Bédard, J. (2017). Blended Synchronous Delivery Mode in Graduate Programs: A Literature Review and Its Implementation in the Master Teacher Program. Collected Essays on Learning and Teaching, 10, 47-60.
Mather, M., & Sarkans, A. (2018). Student Perceptions of Online and Face-to-Face Learning. International Journal of Curriculum and Instruction, 10(2), 61-76.
Mohammadi, M. K., Mohibbi, A. A., & Hedayati, M. H. (2021). Investigating the challenges and factors influencing the use of the learning management system during the Covid-19 pandemic in Afghanistan. Education and Information Technologies, 1-34.
Muthuprasad, T., Aiswarya, S., Aditya, K. S., & Jha, G. K. (2021). Students’ perception and preference for online education in India during COVID -19 pandemic. Social Sciences & Humanities Open, 3(1), 100101.
Noor-Ul-Amin, S. (2013). An effective use of ICT for education and learning by drawing on worldwide knowledge, research, and experience. ICT as a Change Agent for Education. India: Department of Education, University of Kashmir, 1-13.
Pustinen, M. & Rouet, J. (2009). Learning with new technologies: Help seeking and information searching revisited. Computers & Education, 53 (4), 1014–1019.
Rasheed, R. A., Kamsin, A., & Abdullah, N. A. (2020). Challenges in the online component of blended learning: A systematic review. Computers & Education, 144, 103701.
Rieley, J. B. (2020). Corona Virus and its impact on higher education. Research Gate.
Rotas & Cahapay, M. B. (2020). Difficulties in Remote Learning: Voices of Philippine University Students in the Wake of COVID-19 Crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(2), 147-158.
Shafiei Sarvestani, M., Mohammadi, M., Afshin, J., & Raeisy, L. (2019). Students’ experiences of e-Learning challenges; a phenomenological study. Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences, 10(3), 1-10.
Soni, V. D. (2020). Global Impact of E-learning during COVID 19. Available at SSRN 3630073.
Sridhar, S. (2020). Literature Study on E-Learning in Higher Education Administration and Management. (IJITR) International Journal of Innovative Technology and Research ,8(2): 9501-9505.
Sunkara, V. M., & Kurra, R. R. (2017). An analysis of learner satisfaction and needs on e-learning systems. International Journal of Computational Intelligence Research, 13(3), 433-444.
Yusuf, N., & Al-Banawi, N. (2013). The impact of changing technology: The case of e-learning. Contemporary Issues in Education Research (CIER), 6(2), 173-180.