اکبری عمرو آبادی، احمد رضا و رجایی پور، سعید. (1389). تاثیر شیوه های مختلف تدریس در افزایش کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت دبیران شیمی دوره متوسطه. برنامه ریزی درسی- دانش و پژوهش در علوم تربیتی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان، (25)،81-100.
پناهی، زهرا؛ مومنی، زهرا و صالحی، کیوان. (1397). باز نمایی علل کاهش انگیزه شغلی معلمان در انجام فعالیت های حرفه ای: یک مطالعه پدیدار شناختی. دو فصلنامه پژوهش در تربیت معلم، 2 (4)، 71-107.
پور اشرف، یاسان اله و طولابی، زینب. (1388). رویکرد کیفی به عوامل موثر بر میل به ماندگاری با انگیزه معلمان ( مورد: استان ایلام). فصلنامه تعلیم و تربیت، (98)، 153-176.
حکیم زاده، رضوان؛ ملکی پور، احمد؛ ملکی پور، موسی و قاسم پور، عرفانه. (1394). بررسی وضعیت دوره های مجازی آموزش ضمن خدمت فرهنگیان ( مطالعه موردی: فرهنگیان منطقه دهلران). فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی ، 5(4)، 35-50. دماوندی، ابراهیم و الزامی، عصمت. (1392). بررسی رابطه آموزش های ضمن خدمت، سابقه خدمت و تحصیلات با توانمندی شغلی معلمان زن. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، 7( 3)، 229-238.
رابینز، استیفن پی و جاج ، تیموتی ای. (1390). رفتار سازمانی: مفاهیم، نظریه ها، کاربردها، ترجمه سید محمد اعرابی و محمد تقی زاده مطلق، چاپ اول، تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی.
سجادی، سید محمد تقی ؛ کیان، مرجان و صفایی موحد، سعید. (1393). آسیب شناسی پدیده انتقال آموزش در آموزش های ضمن خدمت سازمان آموزش و پرورش ( مطالعه موردی: استان خراسان رضوی ). فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی ، 1 (2)، 1-24.
طاهری، مرتضی ؛ عارفی، محبوبه ؛ پرداختچی، محمد حسن و قهرمانی، محمد. (1392). مدل ادراک و نگرش معلمان نسبت به توسعه حرفه ای در مراکز تربیت معلم. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، 5 (15)، 26-56.
فتحی آذر، اسکندر ؛ ادیب ، یوسف و گل پرور ، فرشته. (1395) . پدیدار شناسی عوامل موثر و برانگیزاننده در کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان . فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی ، 3 (12)، 47-56.
قادرزاده، امید و فرجی، سیروان. (1393). تحلیل تجربه های معلمان از دوشغله بودن، مطالعه کیفی دلایل و پیامدها. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، 7(26)، 119-146.
مومنی، منصور و فعال قیومی، علی. (1386). تحلیل های آماری با استفاده از SPSS. انتشارت مولف. مهر محمدی ،محمود. (1379). باز اندیشی فرایند یاددهی - یادگیری و تربیت معلم . تهران: مدرسه .
میریام، شاران بی و تیدل، الیزابت جی (1398). پژوهش کیفی: راهنمای طراحی و کاربست. ترجمه علیرضا کیامنش و مریم دانایی طوس. تهران: سمت.
نصری، صادق ؛ کرم پور، عبدالحسین و پیروز نیا، مهرداد. (1395). بررسی راه کارهای کیفیت بخشی به آموزش های ضمن خدمت. فناوری آموزش، 10 (4)، 361-347.
-Arshad Tariq, M., Jumani, N.B.(2016). A Study to Investigate the Effectiveness of In-service Training of Teachers for the Collaborative Practices. Mediterranean Journal of Social Sciences.7(1), 480.
-Boru, N. (2018).The Factors Affecting Teacher-Motivation. International Journal of Instruction.11(4),761-776.
-Badia,A., Meneses,J.,Monereo,C.(2013) Affective Dimension of University Professors about their Teaching: An Exploration through the Semantic Differential Technique.Universitas Pshchologica.13(1),161-173.
-Cortese, C, G. (2007). Job satisfaction of Italian nurses: an exploratory study. Journal of Nurses Management. (15), 303-312.
-Corbin, JM., Strauss, AL. (2008). Basics of Qualitative Research Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory.( 3nd ed). London: Sage publications Incorporated.
-Conco, Z.P. (2005). How Effective is In-Service Training for Teachers in Rural School Contexts. University of Pretoria, available at: http:// upetd.up.ac.za/thesis/submitted/etd-03152005.
-Evers, A.T., Beatrice, I.J.M., Heijiden, V. d., Kreinjns, K. and Gerrichhauzen, John, T.G.(2011).Organizational Factors and Teachers Professional Development in Dutch Secondary Schools. Journal of European Industrial Training. 35(1), 24-44.
-Gellis, D. (2010). Dimensions affecting in-service teacher training. Journal of Community mental health.40- 50
- Humy.S. (2014). Impact of teacher participation on in-service training, A Manual For teaching web. amnesty, org /library /pdf /AFRO 1003199, p.
-Kavak, N., Yamak, H., Canbazoglu B. S., Bozkurt, E., Darici, O., Ozkaya, Y. (2012). The Evaluation of Primary and Secondary Teachers Opinions about in – Service Teacher Training. Procedia - Social and Behavioral Sciences (46), 3507-3511
-Kavak, N.,Yamak, H. (2012). The evaluation of primary and secondary teachers' opinions about in-service teacher training. procedia-Social and Behavioral Sciences(.46),3507-3511.
-Kim, CH. M., Park, S.W., Cozart, J. (2014). Affective and Motivational Factors of Learning in Online Mathematics Courses.British Journal of Educational Technology.45 (1), 171-185.
-Muste, D. (2015).The attitude of primary school teachers on the need for in-service training program.procedia-Social and Behavioral Sciences.(142),712-717.
–Sanchez, A, B. (2012). In service Teachers’ attitudes towards the use of ICT in the classroom. procedia-Social and Behavioral Sciences.(46),138-136.
- Sedega, B.c., Mishiwo, M., Engelbert Seddon, J., Dorkenoo, B.A. (2019).Perception of Teachers on the Effectiveness In-service Education and Training at the Basic School in AKATSI District of Ghana. British Journal of Education.7 (1), 1-19.
-Schleicher, A. (2006).The Economics of Knowledge: Why Education is Key for Europe's Success. Brussels: The Lisbon Council.
-Vermunt,J.D., Endedijk,M.D.(2010).Patterns in Teacher Learning in Different Phrases of The Professional Career. Learning and Individual Differences. 21, 294-302.
-Varma, CH. (2017).Importance of Employee Motivation and Job Satisfaction for Organizational Performance International Journal of Social Science and Interdisiplinary Research.6 (2)-10-20.
- Williams, J. (2014).Job satisfaction and organizational commitment. http//"portal.edu.chula.ac.th/pub/lll2014/lll2013.